۲۰ بهمن ۱۳۹۷، ۴:۰۱
کد خبر: 83202841
T T
۰ نفر
جهاداسلامي به صهيونيستها براي عواقب سركوب فلسطينيان هشدار داد

تهران- ايرنا- «مصعب البريم» سخنگوي جهاد اسلامي فلسطين جمعه شب در واكنش به سركوب تظاهرات مردم فلسطين در مرز غزه و سرزمين هاي اشغالي، تأكيد كرد: رژيم صهيونيستي بزودي خواهد فهميد سركوب و تروريسم، تنها باعث نابودي اين رژيم و ارتش آن خواهد شد.

به گزارش پايگاه خبري معا فلسطين، البريم با انتشار بيانيه اي افزود: جهاد اسلامي رژيم صهيونيستي را مسؤول عواقب و نتايج هدف قرار دادن تظاهرات كنندگان فلسطيني در مرز غزه مي داند.
سخنگوي جهاد اسلامي فلسطين ادامه داد: مردم فلسطين تسليم نمي شوند و تظاهرات ما تا زمان آزادي فلسطين و بازگشت فلسطيني ها به سرزمين خود ادامه خواهد داشت.
در اين بيانيه همچنين تصريح شده است كه زمان انتقام خون شهدا فرا خواهد رسيد و مردم فلسطين، چه امروز و چه در گذشته با حضور در راهپيمايي تأكيد كردند كه مبارزات آن ها تا زمان احقاق حقوقشان ادامه خواهد داشت و در موضوع شكستن محاصره غزه، سازش نخواهند كرد.
وزارت بهداشت فلسطين در غزه، روز جمعه اعلام كرد كه در چهل و ششمين هفته از برگزاري تظاهرات بازگشت در مرز اين باريكه و سرزمين هاي اشغالي، دو فلسطيني به ضرب گلوله نظاميان صهيونيستي شهيد و 17 نفر ديگر زخمي شدند.
راهپيمايي‌هاي بزرگ بازگشت از 30 مارس گذشته (10 فروردين) جمعه هر هفته همچنان در طول نوار مرزي غزه با سرزمين‌هاي اشغالي در اعتراض به انتقال سفارت آمريكا به قدس و محاصره نوار غزه برگزار مي‌شود.
با وجود مخالفت و تحريم بسياري از كشورهاي جهان مانند اتحاديه اروپا، در 24 ارديبهشت در اقدامي تحريك آميز، سفارت آمريكا از تل آويو به قدس اشغالي انتقال يافت.
شمار شهداي فلسطيني در راهپيمايي بزرگ بازگشت از آغاز تاكنون به 272 نفر رسيده و 25 هزار نفر ديگر نيز در اين تظاهرات مسالمت آميز به دست ارتش رژيم صهيونيستي زخمي شده اند.
شبك**9365**1504

سرخط اخبار جهان