۱۹ بهمن ۱۳۹۷، ۱۶:۴۳
کد خبر: 83202617
T T
۰ نفر
ایران در مسیر الحاق به منطقه آزاد اتحادیه اقتصادی اوراسیا

تهران- ایرنا- گفت و گوهای دو جانبه سازمان گمرك و‌ اتاق بازرگانی ایران با مسوولان اتحادیه اقتصادی اوراسیا با هدف آماده سازی مقدمات الحاق كشورمان به این اتحادیه انجام شد.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از سازمان گمرك جمهوری اسلامی ایران، باتوجه به تصویب لایحه الحاق ایران به منطقه آزاد اتحادیه اقتصادی اوراسیا در هیات دولت و‌ تصویب كلیات این لایحه در مجلس شورای اسلامی، مهدی میر اشرفی معاون وزیر اقتصاد و رئیس كل گمرك ایران و‌ هیات همراه با عضو هیات رئیسه و ‌وزیر گمرك اتحادیه اقتصادی اوراسیا در مسكو دیدار و گفتگو كردند.
در این دیدار كه به منظور رایزنی برای آماده سازی مقدمات الحاق صورت پذیرفت، قرار شد پیشنهاد گمرك ایران در زمینه مبادله موافقتنامه شناخت متقابل فعالان اقتصادی مجاز (AEO ) و یادداشت تفاهم تبادل الكترونیك اطلاعات از طرف اتحادیه اقتصادی اور آسیا مورد بررسی قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، تحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEC) یك مجمع اقتصادی میان گروهی از كشورهای آسیایی و اروپایی است كه از اكتبر سال 2000 با عضویت كشورهای بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، تاجیكستان و ازبكستان آغاز به كار كرد.
از مزایای الحاق به این موافقتنامه تخفیف‌های تعرفه‌ای برای صادر كنندگان به اتحادیه اقتصادی اوراسیا شامل كشورهای روسیه، قرقیزستان، قزاقستان و بلاروس ارمنستان است.
مجموع مساحت كشورهای عضو این اتحادیه بیش از 20 میلیون كیلومتر مربع و جمعیت آن بیش از 180 میلیون نفر است.
اقتصام**4108**2022
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد