۱۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۳۹
کد خبر: 83200304
T T
۰ نفر
هند دسترسی به شبكه‌های اجتماعی چینی را محدود می‌كند

تهران- ایرنا-وزارت وزارت الكترونیك و فناوری اطلاعات هند روز چهارشنبه اعلام كرد با توجه به افزایش بی‌سابقه برنامه شبكه‌های اجتماعی چینی برای تقویت امنیت ملی ،دسترسی مردم به این شبكه ها را محدود می كند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبكه خبری سی ان بی سی امریكا،دهلی نو به‌تازگی پیش نویس طرحی را ارائه كرده است كه بر اساس آن دسترسی به برنامه‌های چینی كه بیش از پنج میلیون كاربر هندی دارد،محدود می‌شود.
بر اساس طرح وزارت فناوری و اطلاعات هند، هر برنامه‌ای كه بیش از پنج میلیون كاربر دارد در صورت ادامه فعالیت در شبكه مخابراتی كشور باید یك دفتر رسمی در هند تأسیس و یك مقام ارشد را برای پاسخگویی به مواردی كه ممكن است به وجود آید،تعیین كند.
در حال حاضر برنامه‌های چینی مانند تیكتوك، لایك و هلو توانسته‌اند از استقبال بی‌نظیری در بازار هند برخوردار شوند .این برنامه‌ها توانسته‌اند در سال 2017 در لیست 10 برنامه برتر هند قرار گرفته است.
تاكنون نمایندگان شبكه های اجتماعی چین در خصوص طرح جدید وزارت فناوری اطلاعات هند اظهار نظر نكرده اند.
به گزارش مركز موسسه KPCB، میزان كاربران و نرخ رشد اینترنت در هند در چند سال اخیر بی‌سابقه بوده است این رشد به حدی رسیده است كه این كشور در سال 2016 توانسته آمریكا را در زمینه تعداد كاربران اینترنتی بعد از چین، بیشترین افراد آنلاین را در خود جای دهد.
آساق**9473**1600

سرخط اخبار جهان