۱۶ بهمن ۱۳۹۷، ۱۸:۱۸
کد خبر: 83198927
T T
۰ نفر

جهانگیری: انقلاب اسلامی به بلوغ و كمال رسیده است

۱۶ بهمن ۱۳۹۷، ۱۸:۱۸
کد خبر: 83198927
جهانگیری: انقلاب اسلامی به بلوغ و كمال رسیده است

همدان- ایرنا- معاون اول رئیس جمهوری گفت: 40 سالگی در فرهنگ ملی و دینی ما نشانه بلوغ و كمال است و انقلاب اسلامی به درجه بالای آن رسیده است.

به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری روز سه شنبه در نشست مشترك شورای برنامه ریزی و توسعه و هیات های اندیشه ورز جوان استان همدان اظهار داشت: چهل سالگی در فرهنگ دینی و ملی ما نشانه بلوغ و كمال است و به طور حتم انقلاب اسلامی بعد از چهار دهه پر فراز و نشیب به بلوغ كامل رسیده و می تواند الهام بخش باشد و به توسعه كشور و تحقق آرمان ها دست یابد.
وی افزود: مجموعه و خواسته ها دوران انقلاب در مردم شكل گرفت و مردم تمنای استقلال و آزادی داشتند و استبداد داخلی، دین ستیزی و اتكا به كشورهای خارجی مردم را رنج می داد.
جهانگیری با بیان اینكه مردم برای آزادی و استقلال آمدند، گفت: مردم دنبال انقلاب اسلامی آمدند و این انقلاب جزو معدود انقلاب هایی است كه همه اقشار به جز گروه های خاص وابسته به سلطنت دنبال پیروزی بودند.
معاون اول رییس جمهوری اضافه كرد: ما باید از گذشته بیاموزیم و در امروز و برای آینده زندگی كنیم؛ انقلاب اسلامی آغاز جدید در حیات اجتماعی بود و در درون آن حیات جدید شكل گرفت.
جهانگیری ادامه داد: آزادی كه امروز رسیدیم كامل نیست و نواقصی دارد با این وجود آزادی و استقلال ایران در ابعاد مختلف زبانزد است و نواقص اداره كشور از جایی نیست كه به ما تحمیل شود بلكه توانایی مدیریت كشور همین است كه نشان داده می شود.
وی افزود: گاهی كلیپی از وجود مشكل در مدرسه ای منتشر می شود و همه رنج می بریم ولی در قبل از انقلاب بسیاری از شهرها اینگونه بود.
معاون اول رییس جمهوری با بیان اینكه هم اینك كشورمان بزرگترین شبكه توزیع گاز را در جهان دارد، گفت: این ایران است كه همه مردم از نعمت شبكه گاز برخوردار هستند و بسیار تلاش كردیم كه ایران به آرمان ها رسیده و از تبعیض دور شود.
جهانگیری گفت: امروز بیماری نیست كه در ایران قابل عمل نباشد بلكه برخی عمل ها تنها در چند كشور جهان از جمله ایران توسط پزشكان داخلی صورت می گیرد.
وی تاكید كرد: هر چند گذشته با افتخار و پرافتخار است اما با نقطه مطلوب فاصله دارد و برای رسیدن به اهداف بزرگ خود همه تلاش می كنند؛ هر چند مسیر توسعه كشور دشوار است.
معاون اول رییس جمهوری بیان كرد: این پیشرفت ها در حالی است كه سنگ اندازی ها زیاد بوده است و هر یك از این اتفاق ها می توانست آسیب جدی به كشور وارد كند.
جهانگیری افزود: با روش های صحیح می شود آینده روشن را برای كشور و جوانان داشت چراكه ایران صاحب كشور و دولت ثروتمند است.
معاون اول رییس جمهوری تاكید كرد: عبور از این تنگناها غیر ممكن نیست چرا كه ما از مشكلات بزرگتر عبور كرده ایم و می توان با كشف و استفاده از ظرفیت های موجود، كشور را از این مشكلات عبور داد.
جهانگیری افزود: برخی جوانان با یك ابتكار و كار خلاقانه برای چندین تن اشتعال ایجاد كرده اند و با اراده توانستند فعالیت خود را گسترش دهند.
وی همدان را استان مهم كشور دانست بیان كرد: همدان پایتخت گردشگری در آسیا است و منطقه ای با این ظرفیت فرهنگی و گردشگری در آسیا وجود ندارد.
معاون اول رییس جمهوری اظهار داست: با تكیه بر استعدادهایی كه در هر منطقه وجود دارد می توان آن را توسعه داد و همدان می تواند كانون توسعه در زمینه كشاورزی باشد.
جهانگیری افزود: همدان محدودیت های از جمله در زمینه آب دارد كه با فكر شما می توان محدودیت ها را رفع كرده و به توسعه در بخش های مختلف دست یافت.

** افتتاح 242 طرح در دهه فجر
وی از افتتاح 242 طرح بزرگ در دهه فجر با اعتبار 142 هزار میلیارد تومان خبر داد كه 71 هزار میلیارد تومان در بخش نفت و گاز است و تنها در بخش وزارت نیرو هشت هزار طرح اجرایی شده است.
معاون اول رییس جمهوری با بیان اینكه عده ای اصرار دارند بگویید وضعیت ایران بد است افزود: باید از ظرفیت و توان بخش های مختلف برای پیشبرد اهداف كشور استفاده شود.
جهانگیری از توجه استاندار همدان به جوانان به ویژه بانوان تقدیر كرد و اضافه كرد: همدان در زمینه انتخاب بانوان به عنوان معاون فرماندار در كشور الگوی سایر استانداران قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، چهار نیروگاه خورشیدی، 2 واحد صنعتی فروسیلیس، یك كارخانه دارو سازی و یك كارخانه فولاد در استان همدان توسط معاون اول رییس جمهوری بهره برداری شد.
جهانگیری در این سفر با حضور در شهرك صنعتی ویان واقع در شهرستان كبودراهنگ، علاوه بر بازدید و بهره برداری از واحد صنعتی فولاد راد، چهار نیروگاه خورشیدی 7 مگاواتی را به طور همزمان در سطح استان افتتاح كرد.
وی در ادامه برنامه های این سفر یك روزه، كارخانه هگمتان دارو در شهرستان تویسركان را بهره برداری و سپس از شهرك مبل و منبت شهرستان ملایر بازدید كرد.
افتتاح 2 واحد صنعتی فروسیلیس آذرخش و غرب پارس در شهرستان ملایر و شركت در جلسه شورای اداری استان كه با حضور كارآفرینان، نخبگان و جوانان این استان برگزار می شود از دیگر برنامه های سفر یك روزه معاون اول رییس جمهوری در سفر به استان همدان است.
7526/2090

سرخط اخبار استان‌ها