۳۰ دی ۱۳۹۷، ۱۶:۰۵
کد خبر: 83177716
T T
۰ نفر
باجه های فروش الكترونیكی بلیت در اماكن گردشگری فارس مستقر شد

شیراز-ایرنا- مدیر كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: باجه های فروش الكترونیكی بلیت در اماكن شاخص گردشگری این استان مستقر شد.

روابط عمومی اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در گزارش روز یكشنبه خود به نقل از مصیب امیری، بیان كرد: طرح فروش الكترونیكی بلیت در اماكن تاریخی و فرهنگی، نقش مهمی در جلب رضایت بازدیدكنندگان خواهد داشت.
وی افزود: این اداره كل، از هفت سال پیش، پیگیری ایجاد باجه های فروش الكترونیكی بلیت در اماكن گردشگری زیر پوشش خود را آغاز كرد.
امیری ادامه داد: اما به دلیل لزوم حذف بلیت های كاغذی كه اوراق بهادار دولتی محسوب می شوند و اینكه اجرای این امر نیاز به هماهنگی در سطح وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كشور داشت، به نتیجه نرسید تا اینكه در بیست و دوم آذر ماه 97، این طرح در فارس به عنوان استان پیشتاز در كشور، عملیاتی شد.
وی گفت: این پروژه، ابتدا به صورت آزمایشی در موزه ملی و كاخ های سعدآباد، گلستان و نیاوران تهران پیاده سازی و پس از یك سال بررسی و رفع ایرادهای آن، در اماكن مطرح گردشگری استان فارس اجرایی شد و مقرر شده این طرح در سایر استان های كشور هم عملیاتی شود.
امیری، با اشاره به گستردگی ابعاد این طرح و پیاده سازی آن در قالب سه مرحله اظهار داشت: در مرحله نخست، این طرح در گیشه ها و كیوسك های (Stand) فروش بلیت در مجموعه های تاریخی- فرهنگی حافظیه و سعدیه، ارگ كریم خان زند، حمام وكیل، موزه پارس، نقش رستم، مجموعه جهانی تخت جمشید و پاسارگاد مسقر شده است.
وی ادامه داد: در مرحله دوم، فروش بلیت از طریق وب سایت و نرم افزار تلفن همراه امكان پذیر می شود و در مرحله سوم، گیت های كنترل تردد متصل به سامانه، برای شناسایی و مكانیزه كردن كل فرآیند تهیه بلیت و كنترل ورود بازدید كنندگان به اماكن گردشگری استقرار می یابد.
مدیر كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس بیان داشت: جلوگیری از چاپ بلیت های كاغذی رنگی در چاپخانه مركزی دولتی و دشواری های انتقال آن به مراكز استان ها و شهرستان ها، نظارت دقیق بر روند فروش و عرضه بلیت، دریافت آمارهای به روز و لحظه ای و حذف صف‌های طولانی برای تهیه بلیت از مزایای این طرح است.
9873 /6118

سرخط اخبار استان‌ها