۲۹ دی ۱۳۹۷، ۱۸:۵۸
کد خبر: 83176629
T T
۰ نفر
زیرساخت فعالیت شركت های دانش بنیان در كیش فراهم است

كیش- ایرنا- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد كیش با اشاره به اهمیت حضور شركت های دانش بنیان در جزیره كیش و استفاده بهینه از ظرفیت دریا، گفت: زیرساخت فعالیت شركت های دانش بنیان در كیش تا حد زیادی فراهم شده است.

غلامحسین مظفری روز شنبه در حاشیه بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی ایرنا افزود: دریا سرمایه ارزشمندی است، باید به ظرفیت های آن به نحو صحیح پرداخته شود، اما متاسفانه ما در كشورمان از این ظرفیت استفاده چندانی نمی كنیم و تاكنون بیشتر هنرمان این بوده است كه امكان سرگرمی و تفریحات آبی برای مردم فراهم كنیم.
وی افزود: دریای عمان و خلیج فارس یك گذرگاه تاریخی و نیز منبع لایزال و خدادادی است كه در اختیار ما قرار دارد و باید با فراهم كردن زمینه های لازم، از ظرفیت های آن حداكثر استفاده را ببریم.
مظفری به ایجاد پژوهشكده محیط زیست در كیش اشاره كرد و گفت: با دانشگاه تهران مذاكرانی انجام شده كه این پژوهشكده به محیط زیست دریایی تغییر پیدا كند تا بتوانیم منطقه را به طور كامل پوشش دهیم.
وی همچنین ضمن اعلام آمادگی برای حضور شركت های دانش بنیان در این منطقه، گفت: امیدواریم با حضور آنان بتوانیم مطالعات گسترده ای هم در زمینه ظرفیت های دریا در قالب این پژوهشكده داشته باشیم.
مظفری به ایجاد فضای مناسب برای استقرار شركت های دانش بنیان در كیش اشاره كرد و اظهار داشت: ما تقریبا بهترین فضا و امكانات را شامل یك ساختمان 11 طبقه مهیا كرده ایم تا در اختیار آنان قرار گیرد.
مظفری همچنین از انجام مذاكراتی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و نیز با دانشگاه ها از جمله صنعتی شریف، آزاد اسلامی، تهران، علم و صنعت و امیركبیر خبر داد كه هدف از آن بهره برداری حداكثری از ظرفیت های موجود است.
به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد كیش، این جزیره می تواند پایگاه بسیار خوبی برای فعالیت شركت های دانش بنیان با محوریت موضوعات مهم منطقه از جمله دریا و ظرفیت موجود در آن باشد و این موضوع در دستور كار قرار گرفته است.
وی سهولت رفت و آمد و تعامل با طرف های خارجی را از جمله مزیت های این منطقه اعلام كرد و افزود: به عنوان متولیان كار در جزیره كیش، وظیفه قانونی، علمی و ملی خود می دانیم كه زیرساخت را فراهم كنیم تا شركت های دانش بنیان ، مراكز شتاب دهنده، رشد و استارتاپ ها كه ایده دارند و یا درصدد اجرای ایده هستند، در این منطقه به فعالیت بپردازند.
مظفری در پاسخ به پرسشی درباره مهمترین موانع فراروی استفاده نكردن از طرفیت شركت های دانش بنیان در بهره برداری از سرمایه ارزشمند دریا، گفت: زیرساخت برای كارهای شركت های دانش بینان فراهم نبوده است اما ما توانستیم آن را تا حد زیادی فراهم كنیم.
وی ادامه داد: دانشگاه های ما از بهترین برندهای كشور هستند ولی مانند سایر دانشگاه های كشور فقط به آموزش می پردازند، در صورتی كه باید به موضوعاتی مانند كارآفرینی، شركت های دانش بنیان، استارتاپ ها یا سرای نوآوری بیشتر توجه داشته باشند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد كیش گفت: خوشبختانه نسل جوان بسیار متعهد و جوان ارزشمندی در كشور داریم كه ایده های خیلی خوبی دارند و اگر ما برای خیلی از آنان امكانات فراهم نكنیم، نباید توقع داشته باشیم در كشور بمانند.
1339/6048

سرخط اخبار استان‌ها