۲۹ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۴۶
کد خبر: 83175840
T T
۰ نفر

گاز 2 واحد صنعتی خراسان شمالی قطع شد

۲۹ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۴۶
کد خبر: 83175840
گاز 2 واحد صنعتی خراسان شمالی قطع شد

بجنورد- ایرنا- معاون امور بهره برداری شركت گاز خراسان شمالی گفت: به دلیل سرمای شدید و افزایش مصرف گاز در بخش خانگی، گاز كارخانه سیمان بجنورد قطع و مصرف نیروگاه سیكل تركیبی شیروان محدودسازی شد.

حسن افتخاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مصرف روزانه گاز در این استان هفت تا 7.5 میلیون متر مكعب است كه 5 میلیون مترمكعب آن مصرف خانگی است.
وی با تاكید بر ضرورت مدیریت بیشتر خانوارها بر مصرف گاز، افزود:
بی توجهی بخش خانگی به صرفه جویی، شركت گاز را ناگزیر به قطع و یا محدودسازی مصرف بخش صنعتی خواهد كرد.
افتخاری تاكید كرد: در صورت ادامه روند پرمصرفی گاز توسط بخش خانگی، بخش دیگری از صنایع استان از جمله پتروشیمی خراسان قطع خواهد شد كه این امر به اقتصاد استان ضرر می زند.
وی، پوشیدن لباس مناسب در منزل، كم كردن درجه بخاری و وسایل گرمایشی، رعایت دمای رفاه بین 18 تا 21 درجه سانتی‌گراد و خاموش كردن وسایل گرمایشی اتاق‌ های خالی را از راههای بهینه سازی مصرف گاز در فصل سرما برشمرد.
به گزارش ایرنا نیروگاه سیكل تركیبی شیروان روزانه 2 میلیون متر مكعب، پتروشیمی یك میلیون و 400 مترمكعب، آلومینای جاجرم و سیمان بجنورد نیز هر یك 600 هزار مترمكعب گاز مصرف می كنند.
معاون امور بهره برداری شركت گاز خراسان شمالی بر صرفه جویی گاز در مصارف خانگی و صنایع تاكید كرد و اظهار داشت: سهمیه این استان برای مصرف گاز در فصل سرد روزانه 7.5 میلیون متر مكعب است كه اگر بیش از این سهمیه مصرف می شود به اجبار سهم صنایع كاهش خواهد یافت.
افتخاری با بیان اینكه تمام دستگاه های اداری نیز باید دمای رفاه 21 درجه سانتیگراد را رعایت كنند، افزود: دستگاه ها باید در ایام تعطیل سامانه های گرمایشی خود را خاموش كنند.
شركت گاز خراسان شمالی بیش از 288 هزار مشترك دارد و ضریب نفوذ گاز طبیعی در مناطق روستایی این استان 97 درصد و در شهرها 100 درصد است.
طبق اعلام اداره كل هواشناسی خراسان شمالی، به دنبال بارش برف در اكثر نقاط این استان، جو ناپایداری تا اوایل روز یكشنبه بر این استان حاكم خواهد بود.
بر اساس این گزارش دمای هوای این استان با كاهشی 14 درجه ای مواجه می شود كه این وضعیت دمایی تا پایان هفته ماندگاری خواهد داشت.
3007/5132

سرخط اخبار استان‌ها