۲۶ دی ۱۳۹۷، ۱۷:۲۱
کد خبر: 83173519
T T
۰ نفر
شاعران سوري در جنگ با سرودن اشعار حماسي كنار رزمندگان بودند

آبادان - ايرنا - نويسنده و شاعر سوري جنگ را پديده اي زشت و عامل تفرقه بين ملت ها و اقوام دانست و گفت: هنرمندان در جنگ سوريه با سرودن اشعار حماسي در كنار مردم و رزمندگان در مقابل دشمن ايستادگي كردند.

ريما محفوض چهارشنبه در حاشيه برگزاري هشتمين جشنواره بين المللي شعر سپيد عربي اروند در گفت و گو با ايرنا اظهار داشت:شاعران سوري در زمان جنگ براي تقويت روحيه اميد و خودباوري بين مردم تلاش كردند.
اين شاعر سوري گفت:بسياري از شاعران سوري واقعيت هاي موجود و هر آنچه را بر سر ملت ما آمده را در قالب شعر ثبت كردند و بدون شك شعر و ادبيات مي تواند در ثبت وقايع تاريخي، رخدادها و دردهاي مردم سوريه و انتقال آن به نسل آينده تاثيرگذار باشد.
سراينده شعر 'لن اهاجر' (مهاجرت نمي كنم ) افزود:اين شعر در ميان مردم بازتاب گسترده اي داشت و باعث تقويت روحيه ايستادگي بين مردم و مقاومت در برابر تكفريان و داعش داشت.
اين شاعر سوري كه براي دومين بار در جشنواره بين المللي شعر سپيد اروند شركت كرده در حالي كه ابياتي از شعر خود را مي خواند اظهار داشت:در زمان حضور تروريست ها در سوريه مردم هيچگاه هنر و بخصوص شعر را فراموش نكردند و هنرمندان و شاعران همواره در كنار مردم روحيه اميد و پيروزي را تقويت مي كردند.
وي از نقش جمهوري اسلامي ايران در پيروزي هاي جبهه مقاومت تشكر كرد و بيان داشت: مردم ايران هيچگاه ملت سوريه را در جنگ تنها نگذاشتند.
به گزارش ايرنا هشتمين جشنواره بين المللي شعر سپيد عربي اروند از سه شنبه شب در آبادان آغاز و تا روز جمعه 28 دي ماه با برگزاري برنامه هاي مختلف از جمله رونمايي از چند كتاب شعر ادامه دارد.
در اين جشنواره 20 شاعر از كشورهاي عراق، لبنان، سوريه ، اردن ، تونس، بحرين، عمان و 20 شاعر از ايران حضور دارند.
3015/6068

سرخط اخبار استان‌ها