۲۶ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۴۵
کد خبر: 83172905
T T
۰ نفر
50 درصد دعاوی كارگری شهرستان ری به سازش منجر شد

شهرری- ایرنا- رئیس اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعی شهرستان ری گفت: از ابتدای امسال تاكنون 50 درصد آرای صادر شده در هیات های تشخیص و حل اختلاف كارگری به سازش منجر شده است.

به گزارش ایرنا، حمید رضا داداشی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا از هیات تشخیص به عنوان نخستین مرحله از فرآیند رسیدگی به اختلافات كارگری و كارفرمایی در اداراه كار نام برد و گفت: چنانچه كارگری با كارفرمای خود اختلاف داشته باشد و اختلاف آنها در كارگاه مربوطه حل نشود، كارگر به اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعی مربوطه مراجعه و دادخواست خود را تنظیم و ثبت می كند.
وی افزود: كارگر پس از حضور در اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعی مربوطه، ابتدا به واحد مشاوره تنظیم دادخواست مراجعه و پس از كسب اطلاعات و آگاهی های لازم به تنظیم و ثبت دادخواست خود اقدام می كند.
به گفته داداشی از ابتدای امسال تاكنون 2 هزار و 587 مورد پرونده و دادخواست شكایت به هیات های تشخیص و حل اختلاف كارگر و كارفرما وارد شده كه با تعدادی از پرونده هایی كه از سال گذشته نیز وجود داشته در مجموع 3 هزار و 18 رای توسط هیات های تشخیص و حل اختلاف صادر شد.
وی در ادامه هیات حل اختلاف را دومین مرحله رسیدگی به اختلافات كارگری و كارفرمایی عنوان كرد و گفت: پس از آنكه رای هیات تشخیص صادر و به طرفین پرونده ابلاغ شد، هر یك از طرفین كارگر و كارفرما 15 روز از تاریخ دریافت رأی فرصت دارند نسبت به آن اعتراض كنند و در این مرحله پرونده به هیات حل اختلاف ارجاع داده می شود.
به گفته رئیس اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعی ری از ابتدای امسال تاكنون تعداد 644 رای توسط هیات حل اختلاف داده شده است كه 315 تا به سازش انجامید.
به گزارش ایرنا، شهرستان ری با برخورداری از 56 اتحادیه توزیعی، تولیدی و خدماتی و 10 هزار واحد صنعتی و صنفی از جمله شهرك صنعتی شمس آباد، كارخانه سیمان و كارگاه های تولیدی و خدماتی اعم از سنگ بری، شیشه و سفال، آجرپزی، كارگاه قالیبافی و قالیشویی، كشتارگاه دام و طیور به عنوان قطب كار و تولید در پهنه جنوب تهران مطرح است.
شهرستان ری (به مركزیت شهرری) با بیش از یك میلیون و 300 هزار نفر جمعیت در جنوب تهران واقع شده است.
1970/6003
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد