۲۶ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۳۳
کد خبر: 83172881
T T
۰ نفر
آلودگی صوتی پایتخت از حد استاندارد بیشتر است

تهران- ایرنا-رئیس كمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: میزان آلودگی صوتی پایتخت از سطح استاندارد بیشتر است.

به گزارش ایرنا، زهرا صدراعظم نوری روز چهارشنبه در یكصد و شانزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر كه به منظور بررسی لایحه برنامه سوم توسعه شهر تهران برگزار شد در خصوص اقدامات شهرداری پایتخت برای كاهش آلایندگی صوتی اظهار داشت: آلودگی صوتی مانند آلودگی هوا بسیار مهم است و عوارض زیادی دارد اما به آن توجه نمی‌شود.
وی افزود: در تهران غیر از چند منطقه محدود، میزان آلودگی صوتی از حد استاندارد بیشتر است.
نوری تأكید كرد: در بزرگراه‌های پایتخت وضعیت آلودگی صوتی وخیم است و پیشنهاد می كنم لایحه ای با عنوان تراز صوتی از سوی شهرداری ارائه شود.
نوری ادامه داد: در این بند پیشنهاد دادیم برای جلوگیری از آلودگی صوتی، این موضوع به عنوان یك بند به طرح تفصیلی افزوده شود.
محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاكید بر اهمیت موضوع آلودگی صوتی پایتخت اظهار داشت: باید آلودگی صوتی در شهرها به زیر 75 دسی‌بل برسد.
وی گفت این آمار باید در شب كمتر از 55 دسی بل باشد اما ایجاد دیوارهای صوتی در شهر سخت است.
هاشمی ادامه داد: اما می‌توان به جای ایجاد دیوار صوتی در خانه ها و بیمارستان ها شیشه های دوجداره نصب كرد.
به گزارش ایرنا در جریان بررسی این ماده از برنامه محمد سالاری، رئیس كمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد كرد كه موضوع انطباق طرح تفصیلی شهر تهران با لایه تراز صوتی شهر حریم صوتی، ارتفاع ساختمان‌های مجاور بزرگراه‌ها حذف شود.
سالاری خاطر نشان كرد: انطباق طرح تفصیلی شهر تهران با لایه تراز صوتی شهر در حالیست كه فرایند پهنه بندی در اختیار شورای شهر تهران نیست.
وی افزود: باید شورای عالی معماری و شهرسازی كشور در این خصوص تصمیم‌گیری كند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان كرد: با تغییر ادبیات می‌توان بند را اصلاح كرد و می‌توان ضوابطی را برای كاهش آلودگی صوتی در محدوده هایی كه بیمارستان ها در آنها قرار دارند در نظر گرفت.
براساس این گزارش شهرداری تهران در ماده 57 لایحه برنامه سوم توسعه شهر تهران موظف است با همكاری سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی به منظور كنترل و كاهش آلودگی هوای شهر ضمن رعایت قانون هوای پاك و بهسازی و نوسازی سازمان های سامانه های حمل و نقل عمومی با تاكید بر توسعه مترو و افزایش سهم سفرهای درون شهری با حمل و نقل عمومی اقدام كند اجرای اقدامات لازم در خصوص كاهش آلاینده های صوتی یكی از بندهای ماده 57 برنامه توسعه شهر تهران است.
اعضای شورای اسلامی شهر تهران در نهایت ماده 57 را با برخی اصلاحات با 16 رای تصویب كردند.
تهرام/7244//9343 / 1539
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه