۲۶ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۲۲
کد خبر: 83172866
T T
۰ نفر

عملكردها در 40 سالگي انقلاب آسيب شناسي شود

۲۶ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۲۲
کد خبر: 83172866
عملكردها در 40 سالگي انقلاب آسيب شناسي شود

بيرجند - ايرنا - امام جمعه موقت بيرجند گفت: در آستانه چهلمين سال پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي بايد عملكردهاي خود در اين مدت را آسيب شناسي كنيم.

حجت‌ الاسلام مجيد نصيرايي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: براين اساس بايد نقاط قوت و رشد را تقويت و نقاط ضعف را رفع كنيم.
وي 40 را عدد كامل توصيف كرد و گفت: انقلاب در اين سال به تكامل رسيده و هر انساني هم وقتي به سن 40 سالگي مي رسد از او انتظار نيست كارهاي يك جوان ناپخته را انجام دهد.
امام جمعه موقت بيرجند اظهار داشت: در اين مدت اتفاقات تلخ و شيرين زيادي در جامعه ما رخ داده و ما در آستانه 40 سالگي انقلاب قصد داريم حركت پخته اي را براي افق پنجاه و صد ساله شروع و حركت تمدني براي جهان را پايه گذاري كنيم.
وي گفت: اين حركت تمدني به عنوان يك الگو براي ديگر ملت هاي جهان چه مسلمان چه غيرمسلمان است و هركسي كه در دنيا زندگي مي كند وقتي ببيند كشور ما حركتي را شروع كرده كه نه وابسته به غرب و نه شرق است و روي پاي خود ايستاده و هم از لحاظ علمي و تكنولوژي، فرهنگي و اخلاقي رشد كرده به اين حركت مي پيوندد.
مدير نمايندگي آستان قدس رضوي در خراسان جنوبي افزود: در آستانه چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، هم مسئولان و هم مردم نگاه كنند كجا خوب عمل كرده و كجا بد، بنابراين بايد آسيب شناسي در اين 40 سال انجام دهيم و ببينيم هرجا رشد كرديم علت چه بوده و آن نقطه تقويت و هر جا با شكست مواجه شديم علت ضعف چه بوده و نقطه ضعف رفع شود.
وي بيان كرد: مردم همواره پشتوانه نظام مقدس جمهوري اسلامي بوده و هستند و امروز هم با وجود بعضي مشكلات اقتصادي و معيشتي در راهپيمايي هايي مثل راهپيمايي 22 بهمن، 9دي و غيره چه حماسه هايي را در حمايت از نظام و انقلاب اسلامي نشان مي دهند.
حجت الاسلام نصيرايي گفت: با وجود جنگ رواني دشمن عليه مردم و انقلاب با اين وجود مردم شكيبايي كرده و عزت خود را نشان مي دهند و پاي ارزش ها و اصول خود و انقلاب ايستاده اند اما مجموعه هاي دولتي و حاكميتي هم وظايفي نسبت به مردم دارند و مردم از اين نهاد ها انتظار انجام وظيفه به شكل صحيح را دارند.
وي افزود: اگر مردم بدانند يك مدير وظيفه خود را به درستي انجام مي دهد و اگر مردم اين را به وضوح ببينند حتي اگر موانعي هم سر راه آن مدير در انجام وظايفش باشد مردم مي پذيرند اما اگر مردم از تعدادي از مسئولان خود تبعيض، حقوق نامتعارف و غيره را ببينند از اين مسائل ناراحت مي شوند.
امام جمعه موقت بيرجند گفت: اگر مسئولان و دستگاه هاي اجرايي و حاكميتي مي خواهند اعتماد مردم به آنها تقويت شود رسالت و وظيفه خود را درست انجام دهند و در هيچ كاري تبعيض قائل نشوند.
وي اظهار داشت: امروز عده اي از مردم جامعه با مشكل فقر، بيكاري و گراني مواجه هستند اما وقتي مي بينند رهبر آنان زندگي بسيار ساده اي دارد اين همه مشكلات را تحمل كرده و از آرمان هاي نظام و انقلاب پاسداري مي كنند به همين دليل ديگر مسئولان كشور هم به تبعيت از مقام معظم رهبري بايد ساده زيست، مردمي و به دور از تجملات باشند.
نصيرايي گفت: ساده زيستي، ارتباط بي واسطه و صادقانه با مردم زمينه همراهي و تعلق خاطر بيشتر بين مردم و مسئولان را ايجاد مي كند.
7559*3028

سرخط اخبار استان‌ها