۲۵ دی ۱۳۹۷، ۲۳:۱۶
کد خبر: 83172442
T T
۰ نفر
جشنواره بين المللي شعر سپيد عربي اروند در آبادان آغاز شد

آبادان – ايرنا - هشتمين جشنواره بين المللي شعر سپيد عربي اروند با حضور شاعراني از هشت كشور عربي سه شنبه شب در محل سينما مهر آبادان كار خود را آغاز كرد .

به گزارش ايرنا در اين جشنواره 20 شاعر از كشورهاي عراق، لبنان، سوريه ، اردن ، تونس، بحرين، عمان و 20 شاعر از ايران حضور دارند.
معاون استاندار و فرماندار ويژه آبادان در آئين افتتاح اين جشنواره در سخناني گفت:امروز جهان و بخصوص كشورهاي اسلامي به اتحاد و همدلي نيازدارند.
سيدزين العادين موسوي اظهار داشت:هنر مي تواند همدلي و دوستي در بين كشورهاي اسلامي را گسترش و باعث تقويت وحدت بين ملت ها شود.
وي برگزاري جشنواره شعر سپيد عربي در آبادان را اتفاقي در خور شان براي بيان پيام دوستي ملت ايران به كشورهاي اسلامي و منطقه عنوان كرد و گفت:جهان امروز بيشتر از هر زمان ديگر به صلح ،دوستي و همدلي نياز دارد.
به گزارش ايرنا در مراسم افتتاحيه جشنواره شعر سپيد عربي شاعراني از عراق، لبنان، سوريه، تونس و بحرين اشعار خود را قرائت كردند.
گفتمان بين المللي ديپلماسي فرهنگي شعر و صلح صبح روز سه شنبه با حضور شعراي شركت كننده در جشنوراه شعر سيپد عربي به ابتكار منطقه آزاد اروند در آبادان برگزار شد.
هشتمين جشنواره بين المللي شعر سپيد عربي اروند تا روز جمعه 28 دي ماه با برگزاري برنامه هاي مختلف از جمله رونمايي از چند كتاب شعر شاعران برجسته شركت كننده در مراسم ادامه خواهد داشت .
3015/6068

سرخط اخبار استان‌ها