۲۴ دی ۱۳۹۷، ۱۹:۳۹
کد خبر: 83170842
T T
۰ نفر

2 ماده به مسابقه دو امدادي جهان اضافه شد

۲۴ دی ۱۳۹۷، ۱۹:۳۹
کد خبر: 83170842
2 ماده به مسابقه دو امدادي جهان اضافه شد

تهران- ايرنا- فدراسيون جهاني دووميداني، 2 ماده جديد به مسابقات دو امدادي جهان سال جاري كه در يوكوهاماي ژاپن برگزار مي شود، اضافه كرد.

به گزارش ايرنا از فدراسيون دو و ميداني، ورزشكاران در مسابقات جهاني دو امدادي كه امسال در يوكوهاما ژاپن برگزار مي شود، شاهد ظهور دو ماده ي جديد «دو امدادي 2 در 2 در 400متر» و «دو امدادي تركيبي رفت و برگشت با مانع» در اين رقابت ها خواهند بود. با پيوستن اين ماده ها به دوهاي امدادي 4 در 100 متر، 4 در 200 متر و 4 در 400 متر و 4 در 400 متر تركيبي زنان و مردان، در حال حاضر، ورزشكاران در مسابقات جهاني دو امدادي، در سه ماده مردان و سه ماده ي زنان و سه ماده تركيبي به رقابت خواهند پرداخت.
«دو امدادي تركيبي رفت و برگشت با مانع»، ماده اي كاملا جديد در برنامه مسابقات جهاني دو امدادي يوكوهاما است كه به صورت مسابقه اي تك جنسيتي برگزار مي شود. در اين مسابقات هر تيم دو ورزشكار مرد و دو ورزشكار زن در اين ماده خواهند داشت. اين ماده به اين صورت است كه ابتدا ورزشكاران مرد مسير 110 متري با مانع را به طور مستقيم مي دوند و پس از آن كه چوب امدادي را به اولين ورزشكار زن تيم تحويل دادند، اين ورزشكار زن، مسير را به طور مستقيم و به سمت دومين ورزشكار مرد به عقب برمي گردد و اين روال تا پايان مسابقه ادامه مي يابد. براي احتساب مسير بيشتر، ورزشكاران زن در آخرين دور خود 10 متر را اضافه ترمي دوند.
در «دو امدادي 2 در 2 در 400 متر تركيبي» كه نوعي دو امدادي مقاومتي به شمار مي رود نيز، هر 2 ورزشكار تيم بايد يك دور مسير 400 متري را طي كنند. همانند دو امدادي تركيبي 4 در 400 متر، هر تيم مي تواند انتخاب كند كه با ورزشكار مرد يا با ورزشكار زن مسابقه را آغاز كند. سپس ورزشكاران جاي خود را عوض مي كنند تا 2 دور دو امدادي خود را بدوند.
گفتني است اين ماده در واقع جايگزين دو امدادي 4 در 800 متر شده كه در دوره هاي پيشين مسابقات جهاني دو امدادي با مشكلات و محدوديت هايي مواجه شده بود.
ورزشي ** 1528 **9129
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش