۲۲ دی ۱۳۹۷، ۲۰:۱۰
کد خبر: 83168105
T T
۰ نفر
سند توسعه شيلات خوزستان تا پايان سال به تصويب مي رسد

اهواز- ايرنا- استاندار خوزستان گفت: سند توسعه شيلات استان بعد از چهار سال بررسي و مطالعه علمي تا پايان امسال به تصويب مي رسد.

غلامرضا شريعتي شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه كار مطالعاتي اين سند به مراحل پاياني رسيده است، گفت: براي تهيه و تدوين اين سند فعاليت هاي علمي و پژوهشي گسترده اي صورت گرفته و بر اساس وعده مشاور طرح، اين سند كه تا قبل از آغاز سال جديد به تصويب مي رسد.
وي ادامه داد: اين سند چشم انداز استان براي 20 سال آينده را در حوزه شيلات ترسيم مي كند.
نماينده عالي دولت در استان با اشاره به تشكيل ستاد توسعه شيلات با حضور مديران ارشد و قائم مقام سازمان شيلات كشور ، عنوان كرد: طي اين سال ها فصل هايي از اين سند تكميل شده و در اختيار اين ستاد قرار گرفت كه بخش هايي از آن اجرايي شد.
شريعتي گفت: خوزستان مستعدترين منطقه براي پرورش ماهيان خاوياري است لذا هفته گذشته در ستاد شيلات استان ، از سازمان آب و برق استان خواسته شد آب مورد نياز براي طرح پرورش ماهي در قفس در شهرستان دزفول را تخصيص دهد.
وي ادامه داد:بر اساس اين سند پروژه هاي آبزي پروري ديگري در استان به ويژه در شهرستان هنديجان برنامه ريزي هاي جدي داريم .
استاندار خوزستان خاطرنشان كرد: هم اكنون در سطح كشور پرورش ماهي تيلاپيا از نوع مناسب آن در دست پيگيري است كه به همين منظور كميته اي در استان براي پرورش اين ماهي نيز تشكيل شده است.
شريعتي خاطرنشان كرد: سند توسعه شيلات گامي مهم و اساسي در جهت ايجاد فرصت هاي شغلي مناسب در سطح استان است.
استاندار خوزستان با تاكيد بر اينكه بخش قابل توجه اي از برنامه ريزي هاي اعتباري سال آينده معيشت محور است، بيان داشت: با توجه به اين نگاه به يقين استان ما مي تواند در زمينه آبزي پروري جايگاه بسيار خوبي در سطح كشور پيدا كند.
گفتني است، خوزستان در توليد ماهيان سرد آبي رتبه 25 و در توليد ميگو رتبه پنجم كشور را دارد.

9931/6002

سرخط اخبار استان‌ها