۱۹ دی ۱۳۹۷، ۱۴:۰۷
کد خبر: 83164681
T T
۰ نفر
آيت الله دري نجف آبادي: شهدا سند عزت نظام اسلامي هستند

اراك - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان مركزي گفت: شهدا سند عزت، آزادگي و عظمت نظام اسلامي هستند و پاسداشت مقام اين عزيزان، وظيفه اي عمومي است.

به گزارش ايرنا، آيت الله «قربانعلي دري نجف آبادي» روز چهارشنبه در اجلاسيه سنگرسازان بي سنگر كنگره و نقش امام ‌راحل در دفاع مقدس و 6 هزار و 200 شهيد استان مركزي در شهر فرمهين، افزود: استان مركزي شهداي سرافراز و گرانقدري همچون شهيد چمران، محلاتي، آنجفي، اميركبير، قائم مقام فراهاني و 6 هزار و 200 شهيد ديگر را تقديم انقلاب كرده كه نقش بي بديلي در تاريخ كشور داشته است.
وي بيان كرد: امام راحل با مجاهدات هاي شبانه روزي فرهنگ ايثار و شهادت را در كشور و ديگر ملت ها احيا كرد و عزت، كرامت و اقتدار را به نظام هديه كرد.
امام جمعه اراك با اشاره به مشكلات اقتصادي ادامه داد: با همدلي و انسجام مردم و مسئولان و پرهيز از اسراف اشرافي گري و برنامه ريزي هاي كاربردي مي توان كشور را در مسير توسعه قرار داد.
نماينده مردم تفرش، فراهان و آشتيان نيز در ادامه اين همايش گفت: در خرداد ماه 58 جهادسازندگي با رويكرد آباداني روستاهايي كه در رژيم سابق در ظلمت و تاريكي قرار گرفتند، به فرمان امام راحل تشكيل شد .
«محمد حسيني» افزود: عزت و عظمت كشور مرهون دانش آموختگان مكتب ايثار و شهادت در جهاد سازندگي است و بايد اين روحيه مقدس در كشور احيا شود.
وي با اشاره به سالگرد كربلاي پنج در 19دي ماه اظهار داشت: اين عمليات غرورآفرين 10 روز به طول انجاميد و رزمندگان در اين عمليات با رشادت ها و فداكاري ها به پيروزي رسيدند.
نماينده مردم تفرش، فراهان و آشتيان در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به 20 دي ماه سالروز شهادت اميركبير نيز گفت: اميركبير از سياستمداران و بزرگ مردان خطه فراهان است و بايد مسير اين مرد تاريخ ساز در كشور جاري شود.
فرمانده سپاه روح‌الله استان مركزي هم در اين همايش گفت: پشتيباني جهادگران و سنگرسازان بي سنگر عامل اصلي پيروزي رزمندگان در عمليات هاي مختلف بود.
سرتيپ دوم پاسدار «محسن كريمي» افزود: صداي تجهيزات سنگرسازان بي سنگر بعد از عمليات نويد بخش پيروزي عمليات بود و رزمندگان اقدامات موثر اين قشر را در طول دفاع مقدس ارج مي نهادند.
وي ادامه داد: بدون شك اگر سنگرسازان بي سنگر در دفاع مقدس نبودند پيروزي هم اتفاق نمي افتاد و حضور اين عزيزان قوت قلب رزمندگان در عمليات ها بود.
فرمانده سپاه روح الله استان مركزي اضافه كرد: تمامي واژه هاي رزمي در دفاع مقدس از قبيل منطقه، تجمع، گردنه، كوه، پل، كانال، رودخانه، خاكريز، ميدان مين، زاغه، سنگر، بيمارستان صحرايي، پمپ بنزين و پشتيباني با نام و عملكرد سنگرسازان بي سنگر گره خورده بود و از اركان برنامه ريزي براي عمليات و يا دفاع بود.
سردار كريمي اظهار داشت: 10 اجلاسيه در كنگره نقش امام راحل در راهبري جنگ و 6 هزار و 200 شهيد اين استان برنامه ريزي شده كه اجلاسيه سنگرسازان بي سنگر اولين اجلاسيه است كه در فرمهين برگزار شد.
فرمانده سپاه روح‌الله استان مركزي ادامه ‌داد: اجلاسيه كارگري و اجلاسيه بانوان نيز تا پايان امسال در شهرهاي ساوه و اراك برگزار مي شود.
سردار كريمي افزود: ديگر اجلاسيه هاي كنگره نقش امام راحل در راهبري جنگ ‌تحميلي و 6 هزار و 200 شهيد استان مركزي از اوايل سال آينده در شهرستان هاي مختلف اين استان برگزار و كنگره نهايي نيز مهرماه سال آينده در اراك برگزار مي شود.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان مركزي نيز در اين همايش گفت: اجلاسيه سنگر سازان بي سنگر يكي از 10 اجلاسيه كنگره نقش امام راحل در دفاع مقدس و 6 هزار و 200 شهيد اين استان است كه در فرمهين برگزار شد.
«مجيد آنجفي» افزود: شهر فرمهين زادگاه شهيد اسدالله هاشمي از جهادگران تاثيرگذار جنگ تحميلي است و به همين‌دليل اجلاسيه سنگر سازان بي سنگر در اين شهر برگزار شد.
وي بيان كرد: سنگرسازان بي سنگر كساني بودند كه با علم به اينكه در معرض اصابت گلوله دشمن قرار دارند با تجهيزات مختلف سنگرهاي شهدا را ساختند و تعداد زيادي نيز از اين قشر به درجه رفيع شهادت نائل آمدند.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان مركزي افزود: جنگ و توطئه هاي دشمنان نسبت به ايران اسلامي همچنان ادامه دارد اما اكنون كشاورزان اين خطه براي تامين امنيت غذايي ملت‌ مقابل تحريم هاي اقتصادي دشمن فعاليت مي كنند.
شهرستان فرمهين از توابع استان مركزي است و در اين منطقه بيش از 30 هزار نفر جمعيت زندگي مي كند.
كنگره نقش امام راحل در دفاع مقدس و ۶ هزار ۲۰۰ شهيد دفاع مقدس استان مركزي در ۱۰ اجلاسيه برنامه ريزي شده است.
استان مركزي 6 هزار و 200 شهيد والامقام تقديم انقلاب اسلامي كرده كه از اين تعداد ۴۰۰ شهيد از خطه فراهان خون سرخ خود را تقديم انقلاب اسلامي كرده اند.

3017/

سرخط اخبار استان‌ها