۱۵ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۳۴
کد خبر: 83158983
T T
۰ نفر
طرح مجتمع كشاورزي پيوندي در 21 روستاي مرزي گنبد اجرا مي شود

گنبدكاووس - ايرنا - معاون استاندار گلستان و فرماندار ويژه گنبدكاووس از اجراي طرح ايجاد مجتمع كشاورزي پيوندي (پيماني) در 21 روستاي بخش مرزي داشلي برون اين شهرستان با مشاركت بخش خصوصي خبر داد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، عبدالقدير كريمي روز شنبه درجلسه كارگروه اشتغال گنبدكاووس كه معاون توسعه كارآفريني و اشتغال اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي گلستان نيز در آن حضور داشت، گفت: با اجراي اين طرح براي 1200 نفر فرصت شغلي ايجاد مي شود.
وي بدون اشاره به جزييات اين طرح گفت: اجراي اين طرح كه براي نخستين بار در استان گلستان اجرا مي شود، از طرح هاي ابتكاري و كم نظير در كشور است كه اميد زيادي در دل مردم و جوانان منطقه مرزي ايجاد مي كند.
كريمي از ايجاد دو هزار و 718 فرصت شغلي از ابتداي امسال تا الان در گنبدكاووس و ثبت آن در سامانه رصد خبر داد و اضافه كرد: ايجاد اين تعداد شغل معادل 68 درصد تعهد اشتغال شهرستان در سال جاري است.
وي بامهم و حساس دانستن مساله اشتغال به عنوان دغدغه اصلي مسئولان ارشد نظام و مردم، تصريح كرد: مديران بايد براي پاسخ به اين مطالبه همواره بي قرار بوده و تعهد اشتغال حوزه فعاليت خود را به صورت روزانه و هفتگي پيگيري نمايند.
فرماندار ويژه گنبدكاووس همچنين برلزوم ارائه طرح هاي قابل افتتاح ايام دهه فجر امسال از سوي ادارات و نهادها به دبيرخانه و نيز ارائه گزارش آن از طريق رسانه ها به مردم تاكيد كرد و گفت: امسال ايام سالگرد پيروزي انقلاب بايد با شكوهتر و مردمي تر از سال هاي قبل برگزار شود.
همكاري ادارات و نهادهاي گنبدكاووس با بخشداران براي تحقق هفت روستاي بدون بيكار و تعامل بيشتر بانك ها در پرداخت تسهيلات اشتغالزايي به متقاضيان و نيز اختصاص تسهيلات ويژه اشتغال از سوي اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي گلستان به اين شهرستان از ديگر درخواست هاي فرماندار ويژه گنبدكاووس بود.
به گزارش ايرنا، عبدالحكيم سلاق، رييس اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي گنبدكاووس نيز در اين جلسه گزارشي از آخرين آمار اشتغال ايجاد شده توسط هر يك از ادارات و نهادها ارائه و ابراز اميدواري كرد تا پايان امسال تعهد 4012 نفري اشتغال اين شهرستان محقق شود.
شهرستان گنبدكاووس با 350 هزار نفر جمعيت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860

سرخط اخبار استان‌ها