۱۴ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۵۹
کد خبر: 83158329
T T
۰ نفر
نگاه استكبارستیزانه سبب سربلندی انقلاب شده است

بجنورد- ایرنا- امام جمعه موقت بجنورد گفت: آنچه سبب سربلندی انقلاب شده و نگذاشته انقلاب پیر شود، نگاه استكبارستیزانه رهبری و مردم بوده است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام رضا نوری در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه بجنورد اظهار داشت: با گذشت چهل سال از انقلاب، مردم همچنان در صحنه اند و یكی از ویژگی ها و شاخصه های انقلاب اسلامی، مردمی بودن آن است.
وی همراه بودن مسئولان با مردم را از دیگر شاخصه های انقلاب برشمرد و افزود: البته اعتراف می كنیم برخی مسئولان، آن ساده زیستی ها را فراموش كرده و رو به اشرافیت آورده اند اما باید بدانند برای اینكه انقلاب دوام یابد، باید از مردم جدا نشوند.
حجت الاسلام نوری تصریح كرد: اساس قدرت نظام حمایت مردم است و ما تكیه به موشك و اسلحه نداریم كه اگر قدرت به موشك و سلاح باشد، كشورهای دیگر خیلی بیشتر از ما دارند اما آنان مردم را ندارند و ما مردم را در صحنه داریم.
امام جمعه موقت بجنورد گفت: مسئولانی كه ساده زیستی و مردمی بودن را از یاد برده اند باید برگردند و با مردم همراه شوند.
وی با بیان اینكه استكبارستیزی، ویژگی مهم انقلاب است گفت: بعد از چهل سال شعار ما تغییر نكرده و مردم ما هنوز «مرگ بر آمریكا» می گویند.
وی با اشاره به خروج آمریكا از برجام اظهار داشت: نظام استكبار قابل اعتماد نیست و به تعبیر قرآن، اعتماد به استكبار، سبب پشیمانی است البته مردم و امام ما هیچ وقت به آمریكا اعتماد نداشته اند و از مسئولان می خواهیم پیرو مردم و امام باشند.
وی گفت: گاهی حرف های رهبری یادمان می رود، ایشان فرمودند آمریكا باید از منطقه غرب آسیا برود و می رود و امروز می بینیم نیروهایش را از سوریه عقب می كشد و مطرح كرده است كه از افغانستان هم بیرون می رود.
وی تصریح كرد: زمانی كه رئیس جمهوری آمریكا تهدید كرد كه برجام را پاره می كند، رهبری فرمودند اگر برجام را پاره كنند ما آن را آتش می زنیم و این نشان از بصیرت و شجاعت ایشان است.
امام جمعه موقت بجنورد با بیان اینكه این انقلاب را مردم ایجاد كردند و در دوره های مختلف آن را اداره كردند گفت: اگر چه ما در عملیات كربلای 4 شكست خورده و شمار زیادی از نیروهایمان به شهادت رسیدند اما همان مردم كمتر از 2 هفته دیگر، كربلای 5 را برنامه ریزی كرده و بیشترین خسارات را به رژیم بعثی عراق وارد كردند.
وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تاخیر در پرداخت مطالبات گندمكاران گفت: كشاورزان تریبونی برای بیان مشكلات و نظارت خود ندارند.
وی اظهار داشت: این تولیدكنندگان اختیاری در قیمت گذاری بر محصول تولیدی ندارند و دولت بر كالای آنان قیمت می گذارد و البته زمان پرداخت وجوه را هم دولت تعیین می كند.
امام جمعه موقت بجنورد با بیان اینكه كشاورز نه در قیمت گذاری دخیل است و در زمان پرداخت وجوه، از او مشورت گرفته نمی شود، گفت: از دولت انتظار می رود وكیل زراعتكار باشد و منافع این تولیدكنندگان را در نظر بگیرد و وجوه گندم را در اسرع وقت پرداخت كند.
7185/5132

سرخط اخبار استان‌ها