۵ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۲۳
کد خبر: 83148011
T T
۰ نفر
هیات مدیره گروه های نمایشی استان مركزی انتخاب شدند

اراك - ایرنا - دومین دوره انتخابات هیات مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان مركزی روز چهارشنبه در محل فرهنگسرای آئینه اراك برگزار شد.

به گزارش ایرنا، معاون فرهنگی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مركزی در این خصوص به ایرنا گفت: 12 نفر از روسای هیات مدیره گروه های نمایشی استان برای اعضای انجمن و 2 نفر نیز برای بازرس در این انتخابات شركت كردند.
«مجید طبیب زاده» افزود: 157 نفر از فعالان هنر نمایش استان مركزی واجد شرایط حضور در این انتخابات بودند كه در نهایت 94 نفر در انتخابات شركت كردند.
وی ادامه داد: «جواد روستایی» از گروه نمایشی بچه های مشرقی ساوه، «افق ایرجی» از گروه نمایشی كوچه اراك، «رضا یونس فرد» از گروه نمایشی اشك و لبخند اراك، «حجت رحیمی» از گروه نمایشی موج نو ساوه و «شهرام سلطانی» از گروه نمایشی طالب اراك با كسب بیشترین آرا به عنوان اعضای انجمن نمایش استان مركزی معرفی شدند.
معاون فرهنگی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مركزی اظهار داشت: «زهرا سادات بزارشی» از گروه نمایشی مسیحا نیز با كسب بیشترین آرا به عنوان بازرس انجمن نمایش استان مركزی انتخاب شد.
طبیب زاده ادامه داد: هنرمندان بسیاری در بخش نمایش استان مركزی فعالیت می كنند كه بسیاری از آنان از پیشكسوتان صاحبان سبك در كشور محسوب می شوند و تا كنون بیش از100 نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند و امسال نیز 20 هنرمند نمایش دیگر برای بهره مندی از این امكان به دستگاه های مربوطه معرفی شده اند.
وی افزود: سالن ستارگان با ظرفیت 800 نفر، آفتاب با 300 نفر، فرهنگسرای آئینه با ظرفیت 300 نفر و شهید آوینی با ظرفیت 90 نفر در اراك، سالن پرفسور حسابی تفرش با ظرفیت 309 نفر، كوثر خمین با ظرفیت 280 نفر، سلمان ساوجی ساوه با ظرفیت 409 نفر، سالن شازند با 240 نفر آماده پذیرش گروه های نمایشی استان است.
معاون فرهنگی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مركزی اظهار داشت: 80 عنوان نمایش امسال در استان مركزی و در 414 نوبت به روی صحنه رفت كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.
30 گروه نمایشی در استان مركزی به ثبت رسیده است كه از این تعداد 11 گروه در اراك و مابقی در دیگر نقاط این استان فعالیت می كنند.
3017/3075

سرخط اخبار استان‌ها