۵ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۵۸
کد خبر: 83147966
T T
۰ نفر
فرماندار اراك: آمادگي در برابر زلزله سرمايه مديريتي است

اراك - ايرنا - فرماندار شهرستان اراك گفت: آمادگي در برابر بحران ها و حوادث طبيعي از جمله زلزله سرمايه مهم مديريتي است كه بايد به طور مستمر تقويت و روزآمد شود.

«حسين بختياري» روز چهارشنبه در حاشيه برگزاري اين عمليات تمريني زلزله در كوي صادقيه اراك در جمع اصحاب رسانه افزود: دستگاه هاي خدمات رسان، امداد و نجات و نيروي انتظامي بايد در حين بروز حوادث طبيعي در كوتاه ترين زمان ممكن به منطقه اعزام شوند و برنامه محوري و تقويت همكاري بين بخشي در اين بخش از موضعات مهم در مديريت بحران است.
وي اظهار داشت: عمليات امدادرساني به مصدومان در حادثه زلزله ، تسريع در آواربرداري، اطفاي حريق، قطع اتصالات ، رسيدگي به سلامت و بهداشت و ساير موارد در زمان بحران و وقوع زلزله احتمالي اهميت زيادي دارد و ممارست در انجام هرچه بهتر اين امور سرمايه اي مهم است.
فرماندار شهرستان اراك خاطرنشان كرد: به همين منظور عمليات تمريني اعضاي ستاد بحران اراك همزمان با سالروز زلزله بم (روز ملي ايمني و كاهش بلاياي طبيعي) در كوي صادقيه اراك برگزار شده است.
بختياري افزود: در اين عمليات تمريني، زلزله فرضي 6 ريشتري پيش بيني شد كه مديريت بحران شهرستان اراك به سرعت در منطقه حاضر و نشست ستاد مديريت بحران را برگزار كردند.
فرماندار اراك ادامه داد: عمليات تمريني مقابله با زلزله با هدف آمادگي كامل نيروهاي دخيل در امر مديريت بحران برگزار شد و اين عمليات تا پايان سال جاري در برخي ديگر از نقاط اين شهرستان برگزار مي شود.
كلانشهر اراك مركز استان مركزي است و در اين منطقه بيش از يك ميليون و 400 هزار نفر جمعيت زندگي مي كند.
3005/6013/

سرخط اخبار استان‌ها