۵ دی ۱۳۹۷، ۸:۵۷
کد خبر: 83147783
T T
۰ نفر
45 ميليارد ريال تسهيلات اشتغال روستايي در محلات پرداخت شد

خمين - ايرنا - رئيس تعاون، كار و رفاه اجتماعي محلات گفت: 45 ميليارد و 284 ميليون ريال تسهيلات اشتغال پايدار روستايي امسال در اين شهرستان پرداخت شد.

«علي حسن زاده» روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: تسهيلات پرداخت شده در قالب 31 طرح در زمينه هاي صنعت، صنايع دستي، كشاورزي و دامداري بوده است.
وي بيان كرد: با پرداخت اين تسهيلات 73 فرصت شغلي جديد در محلات ايجاد شده است.
رئيس تعاون، كار و رفاه اجتماعي محلات گفت : اين شهرستان در جذب و پرداخت تسهيلات رتبه اول استان مركزي را دارد و توانسته عملكردي بيش از اعتبار مصوب داشته باشد.
حسن زاده ادامه داد: منابع مالي تسهيلات مصوب محلات امسال در بخش اشتغال روستايي 26 ميليارد ريال بوده است.
رئيس تعاون، كار و رفاه اجتماعي محلات گفت: 2طرح در سال جاري در بخش اشتغال فراگير با پرداخت 6 ميليارد ريال اجرا شده كه زمينه اشتغال 6 نفر را فراهم كرده است.
حسن زاده اظهار داشت: بيشترين تسهيلات اشتغال پايدار روستايي توسط پست بانك، صندوق كارآفريني، توسعه تعاون و بانك كشاورز پرداخت شده است.
وي بيان كرد: تاكنون 100 طرح در بخش اشتغال روستايي در اين شهرستان بررسي و در سامانه كارا به ثبت رسيده و در مجموع براي اين طرح ها بيش از 400 ميليارد ريال تسهيلات مصوب شده است.
رئيس تعاون، كار و رفاه اجتماعي محلات افزود: منابع مالي تخصيصي محلات در بخش اشتغال فراگير 116 ميليارد ريال است كه 2 برابر مبلغ تخصيصي طرح به بانك معرفي شده و محدوديت پرداختي وجود ندارد.
محلات با 55 هزار نفر جمعيت با نرخ بيكاري هشت و يك دهم درصد، رتبه ششم استان مركزي را به خود اختصاص داده اما از نظر تعداد دانش آموخته جوياي كار در جايگاه سوم است.
7277/6013/

سرخط اخبار استان‌ها