۲ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۴۲
کد خبر: 83144360
T T
۰ نفر
70 درصد راههای روستایی شیروان در مناطق كوهستانی است

بجنورد- ایرنا- سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شیروان گفت: 70 درصد راه های روستایی شهرستان در مناطق كوهستانی واقع است كه به علت برودت هوا و یخبندان در فصل زمستان حتی دستگاه های راهداری قادر به گرفتن لایه نازك یخ از سطح جاده ها نیست.

حمید جوان روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مجموع كل راه های روستایی این شهرستان را 650 كیلومتر دانست و گفت: 480 كیلومتر آن آسفالت است.
وی گفت: مردم شیروان به هنگام فصل زمستان به تذكرات راهداری توجه نمی كنند كه این امر حادثه ساز می شود و خطراتی را در پی دارد.
وی با اشاره به بی احتیاطی مردم این شهرستان حین هنگام رانندگی در راههای روستایی اظهار داشت: در فصول سرد و هنگام یخبندان تذكرات لازم و بستن زنجیر چرخ و نكات ایمنی اعلام می شود ولی آنان بدون توجه به موارد مزبور اقدام به تردد در جاده ها می كنند.
وی با بیان اینكه بی احتیاطی مردم در بسیاری از مواقع منجر به تصادف و مواردی از این قبیل می شود گفت: راهداری در مرحله اول موطف به شن ریزی جاده های اصلی و گردنه شیخ حسن در بخش سرحد است.
جوان افزود: با توجه به بارش برف در گردنه روستای رباط از توابع بخش قوشخانه این شهرستان، امروز 15 كیلومتر از این مسیر برفروبی شد و به رانندگان آن مسیر توصیه شد بدون بستن زنجیر چرخ اقدام به تردد نكنند.
68 هزار نفر در قالب 18 هزار خانوار در 157روستای شیروان سكونت دارند.
7186/ 6042

سرخط اخبار استان‌ها