۲۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۴۳
کد خبر: 83138943
T T
۰ نفر
بسته عملكرد تنظيم بازار قم تهيه و به مردم ارايه شود

قم - ايرنا - معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري قم گفت: نظارت و بازرسي بر واحدها و اصناف توليدي و توزيعي آثار رواني مثبتي بر افكار عمومي جامعه دارد، از اين رو دبيرخانه ستاد تنظيم بازار استان بسته اي از عملكرد سال جاري خود را تهيه و از طريق صدا و سيما به مردم ارائه كند.

به گزارش ايرنا، مهرداد غضنفري روز سه شنبه در جلسه ستاد تنظيم بازار قم در تالار امام جواد (ع) استانداري اظهار داشت: در صورت اعمال نظارت دقيق بر بازار و كنترل قيمت ها جامعه هدف احساس مي كند كه يك مرجع رسيدگي كننده اي كار آنها را بازرسي و وادار به پاسخگويي و حركت بر مدار قانون مي نمايد.
وي تصريح كرد: به طور كلي نظارت بر بازار وقتي كه نتيجه و بازخوردي بر افكار عمومي داشته باشد، پسنديده است، و در غير اين صورت آثار آن براي جامعه ملموس نخواهد بود.
وي گفت: دبيرخانه تنظيم بازار بايد آمار روشن و شفاف و بسته اي از كارهاي نظارتي صورت گرفته كه باعث تعديل قيمت ها شده را تهيه و در نشستي در صدا و سيما تبيين كند.
معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري قم همچنين با تقدير از همه اصناف و اتحاديه ها براي اجراي موفقبت آميز طرح خود نظارتي افزود: در حال حاضر نرخ تورم در قم از ميانگين كشوري كمتر است و اين نشان دهنده پيگيري هاي به موقع است.
درحال حاضر 40 هزار واحد صنفي در قم فعاليت مي كنند.همچنين تعداد اتحاديه‌هاي صنفي قم حدود 60 مورد است كه 40 درصد آنها توليدي و بقيه توزيعي مي باشد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود در خصوص تامين ميوه شب عيد نيز خاطر نشان كرد: با توجه به موجود بودن 2 هزار تن سيب در انبارهاي استان و همچنين هموار شدن مسير خريد ميوه توسط وزارت جهاد كشاورزي و واگذاري مسئوليت آن به سازمان تعاون مشكل خاصي وجود ندارد.
معاون استاندار قم همچنين موضوع نظارت بر واحدهاي توليد سوسيس و كالباس را نيز مورد توجه قرار داد، و افزود: اين واحدها بايد نيازمندي هاي خود را ار طريق انجمن مربوطه و پشتيباني امور دام پيگيري كنند.
حدود 20 واحد توليد سوسيس و كالباس در قم فعاليت مي كند.
7403/ 6133/

سرخط اخبار استان‌ها