۱۷ آذر ۱۳۹۷، ۸:۲۳
کد خبر: 83126167
T T
۰ نفر
البرز رتبه اول جشنواره بين المللي سلول هاي بنيادي را كسب كرد

كرج-ايرنا- سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره كل آموزش و پرورش البرز گفت: ژينا كريمي دانش آموز البرزي موفق به كسب رتبه نخست كشوري درسومين جشنواره و كنگره بين المللي علوم و فناوري هاي سلول هاي بنيادي و پزشكي بازساختي شد.

مهريار كرمي روز شنبه در گفت و گو با ايرنا اظهارداشت: اين دانش آموزان از مدرسه شهداي راه انقلاب آموزش و پرورش ناحيه سه كرج توانست در جشنواره و كنگره بين المللي علوم و فناوري هاي سلول هاي بنيادي و پزشكي به برتر كشوري دست يابد.
وي تصريح كرد: سومين جشنواره ملي وكنگره بين المللي سلول هاي بنيادي و پزشكي بازساختي هفته گذشته در مركز همايش هاي بين المللي جمهوري اسلامي ايران در تهران برگزار شد .
كرمي خاطرنشان كرد: ژينا اكبري در محور دست سازه ها و با عنوان طرح مولاژ كمك آموزشي سلول هاي بنيادي دراين رقابت ها شركت كرد.
وي در ادامه به كاربرد مولاژ كمك آموزشي سلول هاي بنيادي پرداخت و اضافه كرد: آشنا شدن طيف مختلفي از دانش آموزان با مفاهيم و آموزش هاي سلول هاي بنيادي به شكل ملموس و عيني ، قابليت تدريس و آزمون اين مولاژ در كلاس درس و همچنين طراحي آن به صورت سبك ، نشكن و با خاصيت آهن ربايي از جمله فوايد اين طرح دانش آموز البرزي است.
كرمي ادامه داد: دراين جشنواره دانش آموزان البرزي آثار خود را در محور دست سازه ، فناوري هاي ديجيتال و ايستگاه هاي آموزشي به نمايش گذاشتند.
وي گفت: دانش آموزان البرزي با ارائه كارگاه هاي شبيه سازي و ژن درماني ، به 2 زبان فارسي و انگليسي براي ميهمانان و محققان داخلي و خارجي، به تشريح و تبيين مقالات علمي خود پرداختند.
استان البرز 450 هزار دانش آموز دارد.
2819/ 6155

سرخط اخبار استان‌ها