۱۶ آذر ۱۳۹۷، ۱۵:۴۶
کد خبر: 83125851
T T
۰ نفر
واكنش فعالان مجازی لبنان به ادعاهای رژیم صهیونیستی درباره تونل های زیرزمینی

بیروت-ایرنا- در پی عملیات اخیر ارتش رژیم صهیونیستی برای كشف و انهدام تونل های زیرزمینی منتسب به حزب الله لبنان در مناطق مرزی، فعالان فضای مجازی لبنانی هشتگ «سَنَعبُر» را داغ و تاكید كردند: از جایی كه فكرش را نمی كنید از مرزها «عبور خواهیم كرد.»

به گزارش ایرنا، از ساعات اولیه روز سه شنبه كه ارتش رژیم صهیونیستی در آنسوی دیوار حائل ساخته شده در مرز با لبنان مشغول حفاری زمین برای به قول خودشان كشف تونل های زیرزمینی حزب الله شدند، نگرانی شدیدی در میان شهرك نشینان صهیونیست و سربازان اسرائیلی بوجود آمد كه مبادا نیروهای مقاومت هرلحظه بالای سرشان حاضر شوند.
كابوس صهیونیست ها با عقب نشینی از خاك جنوب لبنان در سال 1379 به پایان نرسید و در تابستان 1385 طی 33 روز نظامیان تا دندان مسلح اسرائیلی نتوانستند به خیال خود وارد لبنان شده و حزب الله را نابود كنند، بلكه این تانك ها، هلی كوپترها و نظامیان آنها بود كه یكی پس از دیگری به آتش رزمندگان مقاومت اسلامی گرفتار می شد و می سوخت.
اینگونه آنها رو به ساخت دیواری به دور خود آوردند تا مبادا در جنگ احتمالی آینده طبق وعده «سید حسن نصرالله» دبیركل حزب الله در ساعات اولیه آن جنگ شهرك های شمالی فلسطین اشغالی و شهر «الجلیل» به دست جان بر كفان حزب الله تسخیر شود.
نگرانی های صهیونیست ها فقط به «دیوار ترس» كه سیدحسن نصرالله آن را «مرگ رویای اسرائیل بزرگ» خواند ختم نشده و حالا چه واقعا در اقدامی نظامی از روی برخی شواهد و چه در حركتی نمایشی و تبلیغاتی، در چند نقطه از مرز 79 كیلومتری با لبنان به دنبال تونل هایی می گردند تا تخریبشان كنند، كه مبادا حزب الله از طریق آن به طرفشان هجوم ببرد.
در این سو شهروندان لبنانی زندگی طبیعی شان را دنبال می كنند، برخی در مزارع و باغ های جنوب، مشغول كشاورزی و دامپروری هستند، برخی مانند همیشه فرزندان خود را به مدرسه می فرستند و عده زیادی هم در فضای رسانه ای و مجازی، اسرائیلی ها را به سخره می گیرند.
صدها كاریكاتور و عكس طراحی شده كه زیر آن به طور مثال نوشته شده «تونل بیروت-قدس» و حتی نام برخی فروشگاه های معروف لبنانی را در آن آورده اند و نوشته اند شعبه تونل. یكی تصویری طراحی كرده و زیرش درج كرده تونل «ضاحیه-غزه» برای حمل موشك؛ طراح دیگری نوشته بود: اسرائیلی ها، زودتر پوشك بخرید چون ما از تونل به یكباره در كنارتان ظاهر می شویم و آن موقع است كه خودتان را خیس كنید.
اما انبوهی از كاربران شبكه های اجتماعی از جمله در توئیتر و فیس بوك، هشتگی را داغ كرده اند كه به اسرائیلی ها هشدار می دهد، هر كاری كنید ما از مرزها به سمت فلسطین عبور می كنیم و قدس را آزاد می كنیم.
كاربران جوانی كه شاید خیلی از آنان در سال های اشغال كشورشان توسط رژیم صهیونیستی به دنیا نیامده بودند و از هجوم وحشیانه دشمن به كشورشان در سال 2006 چیز زیادی را به یاد نیاورند، اما با بصیرت و اطمینان به مقاومت، در جبهه مجازی به نبرد با اسرائیل روی آورده اند.
كاربری با نام «مهدی باقر» توئیت كرد: ای احمق های ترسو ما مالكان زمین هستیم ما از مرز «عبور خواهیم كرد» و زمین جای گام هایمان را تقدیس می كند، و خورشید بر پیشانی مان خواهد تابید. منتظر باشید و از ترس بمیرید كه ما خواهیم آمد.
كاربران بی شماری مانند «آلاء كركی» با انتشار تصویری از صحنه عبور رزمندگان حزب الله از مرز و اسیر كردن دو سرباز اسرائیلی در سال 2006 نوشتند: مراقب سیمهای خاردار و دیوار روی زمین باشید نه تونل زیرزمینی، ما اینگونه عبور كردیم و باز هم «عبور خواهیم كرد.»
كاربر دیگری با نام «جاد» نوشته بود: همانطور كه «حاج عماد» (شهید عماد مغنیه فرمانده بزرگ حزب الله) گفته «عبور خواهیم كرد.»
«عبدالله عطیه» دیگر كاربری بود كه تصویری از یكی از رزمندگان حزب الله در حال حفر تونل در سال های اشغال لبنان را به اشتراك گذاشت و كنار آن نوشت: هر قدر هم میان ما مانع باشد از آن «عبور خواهیم كرد» تا به قدس برسیم.
كاربری با نام «علی خلیل» توئیت كرد: به سختی سوار قطار حلب می شویم و قطار به راه می افتد، در راه اعلام می شود «ایستگاه بیروت، ندای آخر به مسافران فلسطین، قطار 5دقیقه دیگر حركت می كند، ایستگاه بعدی «عكا» در حالی كه كودكی در كنار پنجره در آغوش مادرش نشسته و از لبخند شهدای راه قدس می خندد. او می داند كه بهترین روزها در انتظارش است.
«علی شعیب» خبرنگار لبنانی كه رزمنده خط مقدم مقاومت در برابر اسرائیلی هاست، در صفحه توئیتر خود نوشت: از روی حفاری هایتان «عبور خواهیم كرد».
«ایلی حنّا» روزنامه نگار لبنانی نوشت: بگذارید به سیاست مقاومت اعتماد داشته باشیم و ادعای صهیونیست ها را نه نفی و نه تایید كنیم. ما مالكان زمین هستیم و این حق مان است كه به هر سلاحی مسلح شویم و از مردم، فرزندان و سرزمین مان دفاع كنیم. پس حق مان است كه حتی تونل حفر كنیم یا سنگر بسازیم، اما به وعده خداوند ایمان داریم كه «عبور خواهیم كرد.»
كاربرانی هم با انتشار عكس هایی از فرماندهان و رزمندگان شهید مقاومت، به خون آنان سوگند یاد كرده بودند كه «عبور خواهیم كرد.»
«علی شلحوب» یكی از آنان بود كه در كنار تصویری كمتر دیده شده از شهید عماد مغنیه نوشت: حاج عماد، پایان وجود رژیم تان را با دو كلمه ترسیم كرده است «عبور خواهیم كرد» چون «روح ها هستند كه می جنگند.»
شماری از كاربران مسیحی هم در این حركت همراه شده اند و خطاب به اسرائیلی ها نوشته اند كه «در غزه شكست خوردید، چطور جرأت فكر كردن به لبنان را می كنید.»
«اسرائیل تحفر قبرها» یعنی «اسرائیل قبر خود را حفر می كند» دیگر هشتگ لبنانی ها در واكنش به عملیات صهیونیست هاست كه به ترندهای بالا تبدیل شده است.
خاورم**2054

سرخط اخبار جهان