۳ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۱۹
کد خبر: 83110620
T T
۰ نفر

كُردها عهد شكن نيستند

۳ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۱۹
کد خبر: 83110620
كُردها عهد شكن نيستند

سنندج - ايرنا - تارنماي خبري زريوار خبر در يادداشتي با عنوان «له ناو كوردان نه‌بوو په‌يمان شكيني - در ميان كُردها عهد شكني وجود ندارد» به اهميت حفظ محيط زيست و مقابله با تاراج منابع طبيعي از سوي زمين‌خواران و سودجويان پرداخته است.

در اين يادداشت به قلم اسماعيل منوچهري رئيس منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان مريوان آمده است: مدتي پيش جمعي از اهالي روستايي در همين حوالي با همكاري يكي از تشكل هاي شهر مراسمي با عنوان آشتي با طبيعت و تبر سبز برگزار كردند، تبر هاي خود را شكسته و پيمان بستند ديگر نه درختي قطع كنند و نه جنگلي را زخمي.
آن روز خدا مي داند كه چقدر دل مان را خوش كرده بوديم كه بالاخره سنگيني بار بخش كوچكي از شهرمان از روي دوش مان برداشته شد و مردم به درجه ارزش و اهميت جنگل اين نعمت خدادادي پي برده اند.
چند روز بعد از اين ماجرا با كلي كبكبه و دبدبه تصميم به بازديد از اين روستا و مردمان طبيعت دوست گرفتيم، اما چشم تان روز بد نبيند، هرگز در طول عمرم به اين حد يكه نخورده بودم؛ ديدن اين حجم از تخريب قلب هر انسان طبيعت دوستي را بدرد مي آورد.
بي اختيار به ياد فيلم حضرت موسي افتادم كه بنده خدا بعد از چند سال تبليغ ديني دلخوش بود كه ملتش موحد شده اند اما فقط يه نوك پا رفت به كوه تور و برگشت ديد امتش گوساله پرست شده اند اما اونها بني اسراييل بودند، كُردها كه براي وفاي به عهد شهره جهان هستند چرا؟
خطاب من اولا به زمين خواران اون روستا و اين شهر است كه «هنوز سه ماه از شهادت همشهريان عزيزمان كه جانشان را بخاطر همين جنگل ها فدا كردند نگذشته، آيا به راستي زمان انسان شدن هنوز نرسيده است»؟
دوما به آنهايي كه اون كارناوال را به راه انداختن و تصوير اون عزيزان را روي بنرها زدند و تمام دنياي مجازي را به سيطره گرفتند مي گوييم لطفا به حرمت اون چهره هاي جاوداني يكبار هم كه شده بجاي متهم كردن اين و آن مردانه دست بدست هم در مقابل تاراجگران منابع طبيعي بايستيم تا بيشتر از اين شرمنده شهداي عزيز و طبيعت زيباي شهرمان كه رفته رفته به ورطه نابودي قاتلان طبيعت مي رود، نشويم.
منبع: زريوار خبر

سرخط اخبار استان‌ها