۲۶ آبان ۱۳۹۷، ۲۱:۱۴
کد خبر: 83103113
T T
۰ نفر
نبض تولید در هپكو دوباره به جریان افتاد

اراك - ایرنا - مدیر عامل هپكوی اراك گفت: نبض تولید و سازندگی پس از مدتی وقفه در این واحد تولیدی و صنعتی دوباره به جریان افتاده است.

غلامرضا صادقیان عصر شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پرداخت معوقات كاركنان هپكو یكی از اولویت های راهبری این واحد تولیدی است و حقوق كارگران تا پایان آذرماه امسال به روز می شود.
وی ادامه داد: حقوق شهریور ماه كاركنان هپكو پرداخت شده و حقوق مهرماه نیز به زودی پرداخت می شود و تا پایان آذرماه مشكل پرداخت حقوق این واحد تولیدی حل و فصل می شود.
مدیرعامل هپكو اراك ادامه داد: بر اساس مصوبه ستاد تسهیل كشور مقرر شده بود كه 90 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار شركت هپكو قرار گیرد كه در حال حاضر 17 میلیارد تومان از محل اعتبارات بانك ملی در اختیار این شركت قرار گرفته است.
وی با بیان اینكه این میزان اعتبار را بلافاصله وارد چرخه تولید كردیم، افزود: مواد اولیه برای ساخت 20 دستگاه گریدر خریداری شده كه در این راستا نیز طبق توافق قرارداد ساخت 60 گریدر با سازمان راهداری نهایی شده است.
صادقیان گفت: در شرایط كنونی نیاز است وابستگی كشور به منابع نفتی را قطع كرده و با انسجام و همدلی، سطح تولید داخلی كشور را كیفیت بخشیم و تدابیر ویژه‌ای در راستای صادرات غیرنفتی و افزایش رونق تولید در كشور اندیشده شود.
وی بیان كرد: شرایط كار در هپكو فراهم است و وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت نیز نگاه ویژه ای به این شركت دارد و به زودی شرایط هپكو به شكلی می شود كه باید نیروی كار جدید در هپكو استخدام شود.
شركت هپكو در سال 1351 در زمینی به وسعت 90 هكتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی تاسیس و از سال 1354شروع به فعالیت كرد.
شركت هپكو اراك در حال حاضر 25 نوع ماشین آلات راه سازی از جمله گریدر، لودر و غلتك تولید می كند كه هشت نوع محصولات آن تحت لیسانس كشورهایی از جمله ژاپن، آلمان، سوئد تولید می شود.
كارخانه هپكو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال 1385 به بخش خصوصی واگذار شد.
3017/3075
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد