۱۴ آبان ۱۳۹۷، ۱۸:۲۳
کد خبر: 83090309
T T
۰ نفر

در شعبه 15 دادگاه انقلاب

هنگامه شهیدی محاكمه شد

۱۴ آبان ۱۳۹۷، ۱۸:۲۳
کد خبر: 83090309
هنگامه شهیدی محاكمه شد

تهران- ایرنا- هنگامه شهیدی در شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی محاكمه و آخرین دفاعیات وی اخذ شد.

مصطفی ترك همدانی وكیل مدافع هنگامه شهیدی عصر یكشنبه با اعلام این خبر به خبرنگار قضایی ایرنا گفت: حدود 10 روز پیش، دادگاه رسیدگی به اتهامات موكلم در شعبه 15دادگاه انقلاب برگزار شد و قاضی آخرین دفاعیات را از شهیدی اخذ كرد.
این وكیل دادگستری افزود: دادگاه ختم جلسه را اعلام كرد و ما نیز لایحه دفاعیه خود را ارائه دادیم و اكنون منتظر صدور حكم از سوی دادگاه هستیم.
ترك همدانی یادآور شد: با توجه به اینكه موكلم از زمان بازداشت دوم، در بازداشت موقت به سر می برد، درخواست نقض قرار بازداشت موقت را هم كرده ایم.
وكیل مدافع شهیدی افزود: موكلم در حال حاضر در زندان به سر می برد و به طور محدود با مادر خود ملاقات داشته است.
سال 95 بود كه هنگامه شهیدی به اتهام «ارتباط با كانال خبری آمدنیوز» دستگیر و پس از 6 ماه بازداشت موقت، با قرار وثیقه آزاد شد.
شهیدی پس از آزادی از زندان در یادداشتی در فضای مجازی كه اسفند سال گذشته منتشر شد، اعلام كرد: اینجانب «هنگامه شهیدی» هرگونه ارتباط خود را با كانال خبری آمدنیوز تكذیب و با قاطعیت از این رسانه اعلام برائت می‌كنم.
پس از گذشت مدتی، شهیدی به خاطر اظهاراتش علیه مسئولان قضایی، مجدد تحت تعقیب قرار گرفت. پنجم تیر امسال دادستانی تهران طی اطلاعیه‌ای از دستگیری هنگامه شهیدی در جزیره كیش خبر داد و اعلام كرد: این متهم كه تحت تعقیب قضایی بوده، توسط مأموران پلیس در حالی كه از ماسك برای مخفی ماندن از دید مأموران استفاده می‌كرده، دستگیر و به زندان معرفی شده است.
عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران دهم تیر از صدور كیفرخواست پرونده هنگامه شهیدی با پنج عنوان اتهامی خبر داد.
بر اساس آنچه پیشتر مصطفی ترك همدانی وكیل مدافع هنگامه شهیدی گفته، افترا، نشر اكاذیب، توهین، فعالیت تبلیغی علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی عناوین اتهامی شهیدی است.
اجتمام*ع.ی * 3063

سرخط اخبار جامعه