۱۴ آبان ۱۳۹۷، ۱۵:۵۵
کد خبر: 83090125
T T
۰ نفر
21 مجروح حادثه تروريستي اهواز به درجه جانبازي نايل آمدند

اهواز - ايرنا - مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران خوزستان گفت: 21 نفر از مجروحان و مصدومان حادثه تروريستي 31 شهريور اهواز با تعيين درصد ،به افتخار جانبازي نايل آمدند.

عبدالرضا فرجيان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: پس تشكيل و تكميل پرونده مجروحان اين جنايت كور تروريستي، اعضاي كميسيون پزشكي سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران كشور با حضور در اهواز، جانبازي 21 نفر از مصدومان و مجروحان را مورد تاييد قرار داد.
وي گفت:پرونده 40 نفر ديگر از مجروحان اين حادثه براي تعيين درصد جانبازي در حال بررسي است كه به زودي نتيجه آن اعلام خواهد شد.
مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران خوزستان در ادامه افزود: كميسيون پزشكي سازمان متبوع ، پرونده 420 نفر از جانبازان خوزستاني را نيز در جريان سفر 2 روزه به اهواز مورد بررسي قرار داد.
وي همچنين از زيرپوشش قرار گرفتن خانواده 24 شهيد حادثه تروريستي اهواز خبر داد.
حجت الاسلام سيدمحمدعلي شهيدي محلاتي نماينده ولي فقيه و رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران ، 2 روز پس از اين حادثه تروريستي ، با حضور در منزل تعدادي از خانواده هاي شهدا ،و نيز از مجروحان بستري در بيمارستان هاي اهواز عيادت و سلام و ابراز همدردي رهبر معظم انقلاب را به آنان ابلاغ كرد.
به گزارش ايرنا در جريان عمليات تروريستي 31شهريور 1397همزمان با نخستين روز از هفته دفاع مقدس و رژه نيروهاي مسلح ، 24 نفر از جمله يك كودك چهار ساله به نام محمدطه اقدامي بر اثر شليك مستقيم تروريست ها به شهادت رسيدند و 68نفر ديگر مجروح شدند.
هر پنج عامل تروريستي اين حادثه توسط ماموران امنيتي و انتظامي به هلاكت رسيدند.
چند روز بعد، نيروي هوا - فضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به تلافي اين جنايت تروريستي ، مقر سركردگان تروريست ها را با شليك چند موشك دوربرد در سوريه هدف قرار داد كه بر اثر آن شمار زيادي از تروريست ها كشته يا مجروح شدند.
6065/ 6037

سرخط اخبار استان‌ها