۱۲ آبان ۱۳۹۷، ۱۷:۱۱
کد خبر: 83087579
T T
۰ نفر
دانشجویان ایرانی دور از وطن خاطره نویسی می كنند

تهران - ایرنا - دانشجویان و دانش آموختگان ایرانی دور از وطن تا پایان آبان ماه جاری فرصت دارند با خاطره و سفرنامه نویسی در پنجمین دوره از جشنواره خاطرات و سفرنامه های برتر، شركت كنند.

به گزارش روز شنبه خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، حضور دانشجویان ایرانی دور از وطن، فرصتی را در اختیارشان قرار می ‌دهد تا علاوه بر ثبت و ماندگار ساختن تجربیات زندگی خود در قالب خاطرات، قدم ‌هایی در توسعه، اصلاح و ارتقاء حوزه ‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی مخاطبان بردارند.
این جشنواره شرایط بهره‌ گیری افرادی را فراهم می كنند كه در آینده قصد عزیمت به كشورهای دیگر دارند.
از این رو، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی دور از وطن، چهارمین دوره جشنواره خاطرات و سفرنامه‌های برتر دانشجویان و دانش ‌آموختگان ایرانی دور از وطن را در دو بخش «آزاد» و «ویژه» برگزار می ‌كند.

**شرایط خاص شركت در جشنواره
آثاری برای جشنواره در اولویت قرار می گیرد كه علاوه بر رعایت جنبه‌ های ادبی و زیبایی‌ شناختی، دارای پیام و محتوای سازنده برای خوانندگان بوده و ایده یا طرح جدیدی را در دل خود داشته باشد.
آثاری كه تصویر یا فیلم مستند به همراه داشته باشد از نظر امتیاز در اولویت است.
مجموعه آثار برگزیده در قالب كتابی از سوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها منتشر خواهد شد.
آثار ارسالی نباید در سایر مسابقات و جشنواره‌ها ارائه شده و یا پیشتر جایی چاپ شده باشد.

**زمان‌بندی جشنواره
مهلت ارسال خاطرات تا 30 آبان ماه جاری ادامه دارد، همچنین بررسی و داوری آثار، اول آذرماه آغاز می شود و 30 دی ماه پایان می پذیرد. نتایج نهایی نیز 22 بهمن ماه اعلام خواهد شد.

**جوایز برگزیدگان
در بخش آزاد، رتبه اول: لوح تقدیر به همراه یك میلیون و 500 هزار تومان جایزه نقدی، رتبه دوم لوح تقدیر به همراه یك میلیون و 200 هزار تومان و رتبه سوم یك میلیون تومان دریافت می كنند.
برای آثار برگزیده جهت چاپ در كتاب، لوح تقدیر به همراه 100 هزار تومان جایزه نقدی در نظر گرفته شده است.
در بخش ویژه نیز برای رتبه اول دو میلیون تومان، رتبه دوم یك میلیون و 500 هزار تومان و نفر سوم یك میلیون و 200 هزار تومان جایزه نقدی اختصاص یافته است.
همچنین آثار برگزیده جهت چاپ در كتاب، 200 هزار تومان جایزه نقدی دریافت می كند.

**نحوه ارسال آثار
علاقه‌مندان با مراجعه به پایگاه اینترنتی جشنواره به آدرس reg.nahadiran.ir ارسال آثار خود را از طریق سامانه برای دبیرخانه ارسال كرده كد رهگیری دریافت می كنند.
**9492** 1200

سرخط اخبار علم و آموزش