۱ آبان ۱۳۹۷، ۱۶:۵۸
کد خبر: 83076178
T T
۰ نفر
چين در تقابل با آمر يكا محدوديتهاي وارداتي از هند را حذف كرد

تهران - ايرنا - دولت چين براي مبارزه با جنگ تجاري آمريكا، برخي از محدوديت هاي چندين ساله واردات مواد غذايي از هند را حذف و بازار داخلي خود را در اختيار اين كشور گذاشت.

به گزارش رروز يكشنبه ايرنا، با وجود آنكه چين بزرگترين وارد كننده روغن مصرفي كلزا در جهان است اما با توجه به قرار گرفتن در جنگ تجاري با آمريكا، در چند ماه اخير تعرفه واردات اين روغن مصرفي از آمريكا را افزايش داده است.
برهمين اساس يكي از مقامات هندي در مصاحبه با خبرگزاري اينديا گفت، چين در مذاكرات اخير از آمادگي ورود مواد غذايي بويژه روغن كلزا از هند به اين كشور خبر داد.
از سال 2012 تا سال جاري دولت چين با توجه به وجود برخي از آفات محصولات گياهي هند، واردات كليه محصولات گياهي از اين كشور را ممنوع كرد.
به گفته منابع خبر، در ماه گذشته نشستي ميان مقامات هندي چيني صورت گرفت كه براساس توافقات اين نشست هند مي تواند صادرات مواد غذايي بويژه روغن كلزا خود به چين را ادامه دهد.
از طرف ديگر، شركت‌هاي هندي همچنين فهرستي شامل 180 قلم كالا را كه شركت‌هاي اين كشور مي‌توانند به آمريكا صادر كرده و جاي خالي چيني‌ها در بازار آمريكا را پر كنند، آماده كرده‌اند.
هندي‌ها قصد دارند در اولين قدم عدم حضور 10 ميليارد دلار كالاي چيني در بازار آمريكا را جبران كنند. پس از آنكه ماه گذشته ميلادي واشنگتن بر واردات 6 هزار قلم كالا معادل 200 ميليارد دلار واردات از چين تعرفه گمركي اعمال كرد، دهلي نو فهرستي متشكل از 180 قلم كالا را آماده كرده و اميدوار است بتواند توليدات خود را به آمريكا صادر كند.
تايمز‌آف اينديا به نقل از يك منبع آگاه از وزارت بازرگاني هند نوشته است؛ اين احتمال وجود دارد كه شركت‌هاي هندي بتوانند 8 تا 10 ميليارد دلار از شكاف ايجادشده ناشي از جاي خالي چيني‌ها در بازار آمريكا را پر كنند.
هندي‌ها مي‌خواهند از قطعات خودرو گرفته تا محصولات شيميايي خود را به آمريكا صادر كنند.
آساق**9473**1663**
۰ نفر

سرخط اخبار جهان