۱ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۵۰
کد خبر: 83075485
T T
۰ نفر

اصلاح طلبی كه انقلابی شد

۱ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۵۰
کد خبر: 83075485
اصلاح طلبی كه انقلابی شد

تهران- ایرنا- احمد ضیایی كه در آغاز دوران ریاستش بر فدراسیون والیبال گفته بود برای اصلاح این سمت را بر عهده گرفته نه انقلاب؛ حالا تقریبا همه چیز را در این فدراسیون تغییر داده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، دیروز امیر خوش خبر سرپرست 12 ساله تیم ملی والیبال پس از جلسه با ضیایی از سمت خود استعفا داد تا یكی از آخرین بازمانده های دوران مدیریت محمدرضا داورزنی هم از فدراسیون والیبال برود.
ضیایی 7 دی 96 رئیس فدراسیون شد و در یكی از نخستین مصاحبه های خود كه با فصلنامه فدراسیون انجام داد، گفت كه برای اصلاح به فدراسیون آمده ام نه انقلاب. او از زمان پیروزی در انتخابات هم چند بار بر این نكته تاكید كرده بود كه دلیل اعتماد اعضای مجمع فدراسیون به او، تداوم مسیر گذشته فدراسیون بوده است. ضیایی در بیشتر دوران ریاست داورزنی بر فدراسیون والیبال، سمت نایب رئیسی را بر عهده داشت و همین موضوع باعث شده بود كه خیلی ها تصور كنند با جابجایی داورزنی و ضیایی، این فدراسیون تغییر مسیر زیادی نداشته باشد. خود ضیایی هم با مصاحبه هایی كه كسب پیروزی انجام داد این تصور را تقویت می كرد.
با این وجود چند ماه بعد از برگزاری انتخابات، تغییرات در فدراسیون والیبال یكی پس از دیگری انجام شد. محمود افشاردوست دبیركل، مهدی اسلامی خزانه دار، امیرحسین احمدی نیا مدیر روابط عمومی، علیرضا دریابیگی رئیس كمیته بازاریابی، منوچهر پورحسن رئیس سازمان لیگ، امیدوار حاتمی رئیس كمیته داوران، كسری غفوری رئیس سازمان ساحلی و حالا امیر خوش خبر سرپرست تیم ملی، به دلایل مختلف یا بركنار شده اند و یا شرایط برای آنها به گونه ای پیش رفته كه ترجیح داده اند از سمت خود كناره گیری كنند.
اما تغییرات در فدراسیون فقط به اینجا ختم نشد. سامانه هواداری فدراسیون والیبال كه هر سال چند میلیارد تومان برای فدراسیون درآمدزایی می كرد تعطیل شد و در واقع تیم های ملی والیبال ایران در ماه های گذشته، تبلیغ همراه اول را به صورت مجانی روی لباس های خود نصب كرده اند. فصلنامه فدراسیون هم با نظر شخصی ضیایی تعطیل شد. قرارداد شركتی كه البسه تیم های ملی والیبال را تامین می كرد هم تمدید نشد. این تغییرات حتی به رستوران فدراسیون والیبال نیز رسید. به گفته سیدمحمد موسوی مدافع میانی با تجربه تیم ملی، رستوران فدراسیون كه وظیفه تامین غذای اردونشینان تیم های ملی چند رده سنی زنان و مردان والیبال ایران را بر عهده دارد از بی كیفیت ترین مواد اولیه استفاده می كند تا هزینه ها پایین بیاید. خبری از میوه و بسیاری از خوراكی هایی كه پیش از این در اختیار ملی پوشان قرار می گرفت، نیست.
والیبال ایران در سال های ریاست داورزنی، از یك تیم درجه دوم آسیایی به یك تیم قدرتمند در سطح جهان رسید و یكی از موفق ترین رشته های ورزشی ایران بود. تغییر مسیر در فدراسیونی كه تا این حد موفق بوده است، منطقی به نظر نمی رسد.
ضیایی یكی از مدیران بازنشسته است و بر اساس قانون منع به كارگیری بازنشستگان، باید تا 26 آبان از سمت خود كنار برود. با این وجود همچنان مشغول ایجاد تغییرات در فدراسیون است و حتی با نامه نگاری با فدراسیون جهانی تلاش می كند با باز كردن پای این نهاد خارجی به یك موضوع داخلی، صندلی ریاستش را حفظ كند.
با این وجود ایجاد تغییرات گسترده حق رئیس فدراسیون والیبال است. اما بهتر بود ضیایی از همان آغاز و پیش از برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون والیبال، كاملا شفاف اعلام كند كه می خواهد در والیبال انقلاب كند نه اصلاح. شاید در این صورت اعضای مجمع فدراسیون نیز تصمیم دیگری می گرفتند.
ورزشی ** 2024**1597
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش