۲۸ مهر ۱۳۹۷، ۱۷:۳۴
کد خبر: 83072412
T T
۰ نفر
مسي؛ درآستانه ركورد بيشترين گل زده به تمام تيم هاي لاليگا

تهران- ايرنا- كتاب «زندگي شگفت انگيز يك كَنه» مملو از ركوردهايي است كه شكستن آن تنها از عهده «ليونل مسي» بر مي آيد و حالا اعجوبه فوتبال جهان مي تواند با ادامه روند گلزني، ركورد بيشترين گل زده به 19 تيم حاضر در لاليگا را در دايره طلايي خود اسير كند.

به گزارش ايرنا، روزنامه ماركا اسپانيا روز شنبه نوشت: آمار گلزني «ليونل مسي» يك شاهكار هنري است؛ در واقع رئال مادريد، اتلتيكومادريد، والنسيا، رئال بتيس همه و همه در فهرست 19 تيم لاليگايي هستند كه قرباني نبوغ پديده آرژانتيني آبي اناري ها شده اند.
و حالا مسي مي تواند ركورد ديگري را در فصل جاري به نام خود ثبت كند؛ ركورد بيشترين گل زده به تمام تيم هاي تراز اول لاليگا.
به عبارت ديگر، «كَنه» (لقب مسي در كتاب 'زندگي شگفت انگيز يك كنه') در حال حاضر به 11 تيم حاضر در لاليگا بيشتر از هر بازيكن ديگري گل زده است و براي اينكه اين آمار را به 5 تيم ديگر هم سرايت دهد، به كمتر از 3 گل نياز دارد.
آماري كه او را براي 16 تيم از 19 تيم لاليگا، به اهريمني پركينه تبديل خواهد كرد.
مسي كه هم اكنون 24 گل در برابر سويا به ثمر رسانده است، مي تواند در بازي امشب در نيوكمپ به ركورد 25 گل «كريستيانو رونالدو» مهاجم سابق رئال مادريد رسيده و حتي از آن تجاوز كند.
اعجوبه آرژانتيني آبي اناري پوشان، با 6 دبل، يك هتريك و 9 گل ديگر، سويا را به يكي از بهترين طعمه هاي خود بدل كرده است.
مسي پيش از اين در يك تك بازي مقابل هر دو تيم اسپانيول و والنسيا، 4 گل به ثمر رسانده و 2 بار مقابل آنها هت تريك كرده است؛ اين در حالي است كه تيم ايبار 4 بار تسليم هنرنمايي او شده است.
كاپيتان كاتالان ها تيم هاي بزرگ را هم از لبه تيغ خود گذرانده است، هواداران دو آتشه رئال در سانتياگو برنابئو در فصل 2006 – 2007 و 2013 – 2014 دو بار هت تريك مسي را مقابل چشمان خود ديده اند؛ آماري كه اين بازيكن را به گلزن ترين حريف تاريخ رئالي ها بدل كرده است.
علاوه بر اين، او در 3 ال كلاسيكو دبل كرده است كه تازه ترين و البته مشهورترين آن به زماني باز مي گردد كه پس از گلزني، پيراهن خود را در برابر هواداران متعصب رئالي بالا گرفت؛ مسي جداي از اين گل ها، 5 بار ديگر در ال كلاسيكو دروازه كهكشاني ها را باز كرده است.
تيم خيرونا هم يكي از ديگر از قربانيان مسي است، به طوري كه او براي رسيدن به تعداد گل هاي «لوئيز سوارز» هم تيمي خود و رونالدو تنها به يك گل ديگر نياز دارد.
فوق ستاره بارسلونا براي ثبت ركورد مقابل آلاوز، رئال سوسيداد و اتلتيكو بيلبائو به ترتيب به 2 و 3 گل نياز دارد.
با اين حال، او براي رسيدن به ركورد «تلمو زارا» مقابل سلتاويگو به 16 گل، رسين به ركورد رونالدو مقابل ختافه به 11 گل و رسيدن به ركورد «رائول گونزالس» در برابر رئال وايادوليد به 13 گل نياز دارد.
ورزشي**3991**9129

سرخط اخبار ورزش