۲۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۵:۳۲
کد خبر: 83064311
T T
۰ نفر
15يمني در بمباران دو اتوبوس حامل آوارگان شهيد شدند

تهران- ايرنا- 15 يمني در جريان بمباران دو دستگاه اتوبوس حامل آوارگان يمني در استان الحديده توسط جنگنده هاي متجاوز عربستاني شهيد و 20 تن ديگر زخمي شدند.

به گزارش روز شنبه شبكه خبري المسيره ، جنگنده هاي عربستاني روز شنبه طي دو نوبت دو اتوبوس حامل آوارگان يمني در آزاد راه المصبريه در شهر جبل راس در استان الحديده را بمباران كردند.
بر پايه اين گزارش 35 شهيد و مجروح اين بمباران به چند بيمارستان و مركز درماني در الحديده منتقل شدند.
حمله به اتوبوس هاي حامل آوارگان و دانش آموزان يمني يكي از اهداف جنگنده هاي پيشرفته سعودي است
و تاكنون شمار زيادي اتوبوس مورد اصابت اين جنگنده ها قرار گرفته است.
در جريان حمله به اتوبوس دانش آموزان ابتدايي در مرداد ماه سال جاري 54 كودك كشته و 70 نفر زخمي شدند.
هواپيماهاي متجاوز عربستاني روز گذشته نيز مخازن آب در جزيره كمران در استان الحديده را هدف حملات خود قرار دادند.
متجاوزان عربستاني در اگوست / مرداد گذشته 10 چاه و مخزن آب در جزيره كمران را بمباران كردند كه بر اثر آن آب آشاميدني 800 خانواده يمني قطع و خانواده ها مجبور به كوچ از خانه و ديار خود شدند .
هواپيماهاي متجاوز سعودي از پنجشنبه گذشته تاكنون مناطق مختلف استان الحديده را هدف حملات وحشيانه خود قرار داده است.
وزارت بهداشت يمن روز پنجشنبه گذشته از كشته و مجروح شدن شمار زيادي افراد غير نظامي در حمله هوايي و دريايي ائتلاف متجاوز عربي به بيمارستان الدريهمي در الحديده ( غرب ) اين كشور خبر داد.
در اين حمله كه توسط جنگنده هاي ائتلاف و ناوهاي جنگي آن مستقر در درياي سرخ انجام گرفت، ساختمان بيمارستان و مركز ارايه خدمات به مادران باردار و كودكان الدريهمي كاملا تخريب شد.
عربستان و امارات از ششم فروردين سال 94 در قالب ائتلافي از چند كشور عربي و با كمك و چراغ سبز آمريكا، حملات گسترده اي را عليه يمن فقيرترين كشور عربي آغاز كردند تا به بهانه بازگرداندن رئيس جمهوري مستعفي اين كشور به قدرت، به اهداف و زيادخواهي هاي سياسي خود جامه عمل بپوشانند.
تجاوز عربستان و امارات به يمن تاكنون منجر به كشته شدن بيش از 16 هزار يمني بي گناه و ويراني زير ساخت هاي اين كشور شده است.
مشكلات تغذيه كودكان و مادران با اطفال شيرخوار ، كمبود و گراني مواد غذايي ، سوء تغذيه و گسترش وبا از عمده مشكلات مردم يمن در طول چهار سال گذشته و از زمان آغاز تجاوزهاي سعودي است.
تاكنون شمار زيادي از سازمان هاي مدافع حقوق بشر خواستار پايان اين تجاوز شده اند ولي رياض در سايه حمايت هاي امريكا و كمك هاي تسليحاتي واشنگتن به حملات خود به مردم بي دفاع يمن ادامه مي دهد.
خاورم** 1453*1436*

سرخط اخبار جهان