۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۱۶
کد خبرنگار: 2176
کد خبر: 83772109
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حمله ائتلاف سعودی به محموله غذا و دارو جنایت جنگی است

تهران - ایرنا - "محمد علی الحوثی" عضو "شورای عالی سیاسی" یمن حمله ائتلاف سعودی به یک کاروان حامل مواد غذایی و دارویی و کالاهای دیگر در مرکز گمرکی "عفار" در استان "البیضاء" را تکرار دوباره این اقدام و جنایت جنگی خواند.

به گزارش پایگاه خبری "المسیره"، وی در واکنش به این حمله که بامداد امروز (شنبه) صورت گرفت، حمله به کاروان حامل مواد غذایی و دارویی  را در راستای محاصره مضاعف مردم یمن عنوان کرد.

وی در صفحه توییتر خود نوشت که این حمله نمونه‌ای بارز از جنایت‌هایی است که ائتلاف متجاوز در سال‌های اخیر در حق مردم یمن مرتکب شده است.

منابع یمنی صبح امروز از حمله جنگنده‌های متجاوز سعودی به گمرک عفار در استان البیضاء خبر دادند که در جریان این حمله ۱۱ کامیون حامل مواد غذایی، دارویی، لوازم و مولدهای برق در آتش سوختند.

بنابر این گزارش، در این حمله تاکنون سه نفر زخمی شده و شماری ناپدید شده‌اند که در بین آنها اتباع خارجی حضور دارد و جست‌وجو برای یافتن آنها ادامه دارد.

عربستان به همراهی امارات، بحرین، سودان و آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی-آمریکایی، تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد، اما ظرف تقریباً شش سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم‌اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.

بر اثر تجاوز عربستان به یمن، تاکنون هزاران یمنی به شهادت رسیده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده‌ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha