۱۹ مهر ۱۳۹۷، ۹:۴۳
کد خبر: 83062096
T T
۰ نفر
تكواندوكاران ایران دو مدال طلا گرفتند

تهران - ایرنا - «یلدا ولی نژاد» و «علی اشكوریان» تكواندوكاران وزن های منهای 63 و منهای 73 كیلوگرم ایران در بازی های المپیك 2018 جوانان در آرژانتین مدال طلا گرفتند.

به گزارش ایرنا، سومین دوره بازی‌های المپیك جوانان 2018 در بخش تكواندو از 15 مهر با حضور 100 تكواندوكار از 56 كشور در بوینس آیرس آرژانتین آغاز شد و امشب (پنجشنبه) به پایان می رسد.
در مبارزه های وزن های منهای 63 كیلوگرم دختران و منهای 73 كیلوگرم پسران، «یلدا ولی‌نژاد» و «علی اشكوریان» به عنوان نمایندگان ایران به مصاف رقبایشان رفتند و دو مدال طلا كسب كردند.
ولی نژاد در این رقابت ها در ابتدا «ناتالی همادی» از اردن را 12 بر 2 شكست داد و در ادامه رو در روی «لسلیه سولترو» از مكزیك قرار گرفت و تا ثانیه‌های آخر غیرتمندانه جنگید و با نتیجه 26 بر 22 راهی فینال شد.
وی در این مرحله نیز به مصاف «نادیسا بوزانیچ» از صربستان قهرمان نونهالان اروپا 2015، نایب قهرمان نونهالان جهان 2015 و قهرمان نوجوانان جهان 2018 رفت و با برتری 23 بر 17 برابر این هوگوپوش موفق شد نخستین مدال آور و طلایی كاروان ایران در این بازیها لقب بگیرد.
همچنین «علی اشكوریان» پس از یك‌دور استراحت در گام نخست با «چنگ كیو» از چین تایپه، دارنده مدال برنز قهرمانی نونهالان آسیا 2015 مبارزه كرد و 19 و 17 پیروز شد. او سپس رو در روی نماینده «دارلین پادیلا» اكوادور قرار گرفت و 29 بر 5 و در پایان راند دوم و پیش از پایان زمان قانونی مسابقات به برتری رسید و راهی فینال شد.
علی در فینال با «بدر آچاب بلژیكی» مبارزه كرد و با نتیجه 17 بر 16 به برتری رسید تا دومین طلایی كاروان ایران لقب بگیرد.
این رقابت ها 10 G است و به دارندگان مدال طلا، نقره و برنز به ترتیب 100، 60 و 32 امتیاز تعلق می گیرد.
همچنین در مسابقات ژیمناستیك، در پایان رقابتهای ٦وسیله رضا بهلول‌زاده نماینده كشورمان توانست در جمع ۱۸ نفر برتر قرار گیرد و به فینال قهرمان قهرمانان صعود كند.
در فوتسال تیم زیر 18 سال ایران به مصاف برزیل رفت و با نتیجه ۴-۰ مغلوب حریف شد.
دیدار بعدی ایران روز جمعه با روسیه برگزار می‌شود.
امیر سیاوش ذوالفقاریان در تیراندازی میكس به همراه ورزشكار آرژانتین در مرحله اول فینال با نتیجه ۱۰-۹ تیم لهستان و‌مونته نگرو را شكست دادند و به جمع هشت تیم برتر راه یافتند.
در حاشیه این رقابتها، سفیر ایران در آرژانتین از مارال مردانی بانوی محجبه جودو ایران كه در پی رفتار غیراخلاقی مسئولان فداسیون جهانی به دلیل پوشش اسلامی اجازه مسابقه نیافت، در حضور رییس كمیته المپیك تقدیر كرد.
ورزشی**1067**1584

سرخط اخبار ورزش