۱۷ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۱۵
کد خبر: 83059733
T T
۰ نفر
249 شعر به كنگره سراسری آیین های عاشورایی قروه رسید

سنندج - ایرنا - رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه گفت: 249 شعر از سراسر كشور به دبیرخانه دائمی سوگواره های عاشورایی در این شهرستان رسیده است.

شهلا مژده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 103 شاعر آیینی این تعداد اثر را تاكنون به دبیرخانه این كنگره فرستاده اند.
وی با اشاره به تمدید مهلت ارسال آثار به یازدهمین كنگره سراسری شعر عاشورایی و نخستین كنگره آیین های عاشورایی قروه افزود: علاقه مندان تا 20 مهر مهلت دارند آثار خود را به دبیرخانه كنگره به نشانی «استان كردستان، شهرستان قروه، شهرك فرهنگیان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه» و یا به آدرس الكترونیكی Delbaranadabi2010@gmail.com ارسال كنند.
مژده تاكید كرد: این كنگره امسال و در یازدهمین دوره خود، میزبان آیین های عاشورایی شامل عكس و آیین نمایشی است.
وی یادآور شد: بخش آیین های عاشورایی شامل تعزیه خوانی و پرده خوانی است كه بخش تعزیه آن در شهرهای قروه، دلبران، دزج، سریش آباد، بیجار، كامیاران و سنندج اجرای عمومی خواهد داشت.
مژده گفت: نمایشگاه عكس های عاشورایی هم در قروه، سنندج و بیجار پذیرای علاقه مندان به این هنر آیینی است و از برگزیدگان این بخش هم همزمان با دیگر برترین های بخش شعر و آیین های نمایشی، در آیین پایانی كنگره تقدیر می شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه هدف از این كنگره را معرفی ظرفیت های فرهنگی شهرستان قروه در زمینه فرهنگ عاشورایی، گسترش فرهنگ و تمدن ایرانی - اسلامی بویژه فرهنگ و هنر عاشورایی، صیانت از آداب و سنن ایرانی - اسلامی و ایجاد فضای وحدت فرهنگی و اجتماعی مرتبط با فرهنگ عاشورا اعلام كرد.
تحكیم پیوند بین دین، هنر و رسانه با معرفی صحنه های عزاداری خاص ویژه محرم در قالب آثار فرهنگی، شناسایی و معرفی تأثیرگذارترین آیین های سوگواری، رصد فرهنگی عاشورا و آشنایی با توانمندی های نهفته در این زمینه و از دیگر اهدافی بود كه مژده به آن اشاره كرد.
یازدهمین كنگره سراسری شعر و نخستین كنگره آیین های عاشورایی قروه، دوم و سوم آبان برگزار می شود.
مراسم افتتاحیه این كنگره در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قروه و اختتامیه آن هم در سالن آمفی تئاتر شهید ورمقانی مجتمع فرهنگی، هنری فردوسی این شهرستان برگزار می شود.
شركت كنندگان می توانند برای كسب اطلاعات بیشتر به سایت اینترنتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی كردستان مراجعه و یا با شماره های 08735247420 و 08735222260 تماس بگیرند.
7345/9102

سرخط اخبار استان‌ها