۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۱۲
کد خبر: 83045120
T T
۰ نفر

تازه هاي نشر دفاع مقدس در بازار كتاب

۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۱۲
کد خبر: 83045120
تازه هاي نشر دفاع مقدس در بازار كتاب

تهران- ايرنا- همزمان با هفته دفاع مقدس جلد هشتم از مجموعه «شهدا زنده‌اند» با عنوان «بهشت همين حوالي است» و جلد نهم و دهم از مجموعه «سبك زندگي اسلامي‌ايراني؛الگوي شهيدان» از سوي موسسه فرهنگي هنري قدر ولايت منتشر شد.

به گزارش گروه فرهنگي ايرنا جلد هشتم مجموعه «شهدا زنده‌اند» با عنوان «بهشت در همين حوالي است»، زندگي‌نامه و خصوصيات اخلاقي و معنوي و مجاهدت ‌هاي سه برادر شهيد «عبدالله، محمدصادق و مهدي» مداح را شامل مي شود.
گردآوري و مصاحبه‌هاي اين كتاب را زينب كاكوند انجام داده و در 172 صفحه به قلم سعيده اصلاحي به رشته تحرير درآمده است، اين كتاب در قطع رقعي و با قيمت 10 هزار تومان به تازگي از سوي مؤسسۀ فرهنگي هنري قدر ولايت منتشر شده است.
در بخشي از اين كتاب مي‌خوانيم: «آن روز صحبت‌هاي اوليۀ دو خانواده در نهايت سادگي و صداقت انجام گرفت و بي هيچ تشريفاتي صيغه محرميت جاري گرديد.
دو‌سه روز بيشتر از مراسم نامزدي نگذشته بود كه همه ديدند او دوباره براي رفتن به جبهه بال‌بال مي‌زند، هرچه اصرار كردند كه چند روز بيشتر صبر كند، نپذيرفت و در پاسخ به همه گفت: نذر كردم قبل از مراسم ازدواج ، 45 روز جبهه باشم. زود برمي‌گردم، نگرانم نباشيد، دعاي مادر پشت سرمه.
غروب كه از راه رسيد، عبدالله تازه ‌داماد مثل هميشه روبه قبله نشست تا با خالق يگانه خويش به زبان وحي هم‌كلام شود، چيزي به اذان مغرب نمانده بود، عبدالله قرآن را عارفانه بوسيد و گشود، معبود چنين فرموده بود: 'والذين آمنوا و هاجروا و جاهدوا في سبيل الله... و آنان كه ايمان آوردند و مهاجرت كردند و در راه خدا جهاد نمودند به حقيقت مومنان‌اند و آمرزش و روزي نيكو از آن آنان است.'
اين آيه نيرويي تازه در وجود عبدالله دميد و قلب پاك و مهربانش را از ايمان و يقين سرشار كرد، با اشتياقي ملكوتي بلند شد و به سمت مسجد حركت كرد، آن ‌قدر سبك ‌بال شده بود كه در مسير خانه تا مسجد حس پرواز داشت.
در آخرين نمازي كه عبدالله و احد و عباس به جماعت خواندند، سوز خاصي در قنوت عبدالله بود و با بغضي پررنگ زمزمه مي‌كرد: ربنا اننا سمعنا مناديا ينادي للايمان ان آمنوا بربكم فآمنا».
جلد نهم مجموعه «سبك زندگي اسلامي‌ايراني» با عنوان «الگوي مصرف، چون مسافر زيستن» نيز در 104 صفحه و با قطع رقعي به قيمت هفت هزار تومان از سوي همين موسسه روانه بازار شده است.
بخش نرم تمدن نوين اسلامي، سبك زندگي ايراني اسلامي يا فرهنگ زندگي است، فرهنگ زندگي، اهميت ويژه‌اي در برپايي تمدن اسلامي دارد، دشمنان تلاش مي‌كنند با «تهاجم فرهنگي» اين بخش مهم را تحت تاثير قرار داده و از شكل ‌گيري فرهنگ زندگي بر اساس باورها و آموزه‌هاي اسلام ناب جلوگيري كنند.
در بخشي از اين كتاب مي‌خوانيم: «پدر شهيد رشيد جعفري مي‌گفت: يك روز به او گفتم: رشيد جان! پسرخاله‌ام گفته هر وقت به پول نياز داشتي، به من خبر بده، يك مقدار پول توي بانك دارم. به تو مي‌دهم، نياز تو كه برطرف شد، به من برگردان، يك نامه از طرف من برايش بنويس.
قلم و كاغذ را آماده كرد؛ اما چيزي ننوشت، دست‌دست كرد و آخرش گفت: بابا نشنيدي كه گفته‌اند التماس به خداوند شجاعت است، اگر برآورده شود، رحمت است، اگر برآورده نشود، حكمت است، التماس به خلق ذلت است، اگر برآورده بشود، منت است و اگر برآورده نشود، خفت است؟».
همچنين جلد دهم مجموعه «سبك زندگي اسلامي‌ايراني» با عنوان «خودمراقبتي مالي» در 192 صفحه با قطع رقعي و به قيمت 14هزار تومان از سوي موسسه فرهنگي هنري قدر ولايت منتشر شده است.
در يكي از خاطرات نقل شده در اين كتاب از شهيد محمود كاوه مي‌خوانيم:
«مي‌شود يك مشت از پسته‌ها را ببرم مدرسه؟ محمود مثل برق‌گرفته‌ها سر جايش ميخكوب شد، نگاه كرد تو صورت خيس طاهره. چشم‌هاي دختر همچنان خواب‌آلود بود. چند دقيقه همان‌طور ماندند. باد هو كشيد تو حياط و برگ‌هاي خشك درخت هلو را چرخاند بالاي سر خواهر و برادر.
محمود بي‌حرف وضو گرفت و رفت تو اتاق. طاهره مثل آدم كتك‌خورده‌اي پا كشيد دنبالش. مي‌دانست محمود حتي دانه‌اي از پسته‌ها را به دهان نمي‌گذارد.
سلام نماز را داده بود كه محمود ايستاد بالاي سرش. ترس‌زده عقب‌عقب رفت. محمود نشست روبه‌رويش. صورتش پر بود از خنده. دست كشيد رو چادر نماز طاهره.
-موقع تحويل پسته‌هاي مغزشده، برايت مي‌خرم. پسته‌ها مال مردم است. اگر صاحبش راضي نباشد، جواب دادنش توي آن دنيا خيلي سخت است، با آن حرف، تن طاهره را از گناه كوچكي كه قصد داشت انجام دهد، لرزاند...»
فراهنگ**3009** 1701

سرخط اخبار فرهنگ