رضایت مردم از حضور کتاب‌فروشی‌ها/ نمایشگاه کتاب تمدید نمی‌شود

تهران- ایرنا- قائم مقام سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره نظرسنجی انجام شده در خصوص حضور کتاب‌فروشی‌ها در بخش مجازی نمایشگاه کتاب، بیان کرد: ۸۵ درصد مردم در پاسخ به این سوال زیاد و خیلی زیاد حضور را مفید دانستند، ۸۲ درصد متوجه حضور کتاب‌فروشی شده بودند و نمره کلی رضایت خریداران بخش مجازی نمایشگاه عدد ۸۰ از ۱۰۰ بود.

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، هشتمین نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ در نهمین روز این نمایشگاه با حضور علی رمضانی قائم مقام نمایشگاه برگزار شد.

رمضانی در این نشست با اشاره به اینکه در نهمین روز، مردم پیش از بازگشایی پشت سالن‌های نمایشگاه منتظر ایستاده بودند، گفت: برخی از غرفه‌داران هم پشت درها مانده بودند و مردم ظرف چند دقیقه مانند جریان آب پشت سدها وارد نمایشگاه شدند.

مردم ظرف چند دقیقه مانند جریان آب پشت سدها وارد نمایشگاه شدند

قائم مقام سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره برنامه‌هایی که در نهمین روز نمایشگاه برگزار می‌شود، گفت: امروز ۴۰ برنامه در ۸ سرای نمایشگاه برگزار می‌شود و تا پایان روز گذشته ۲۳۲ برنامه برگزار شده بود. اگر برنامه‌هایی که در غرفه‌های دیگر برگزار می‌شود، جمع کنیم حتما بیش از چند هزار برنامه می‌شود و در نظر داریم برنامه‌های سراهای اصلی به بیش از ۴۰۰ برنامه برسد. امروز سالگرد بازگشت ناوگروه ۸۶ به دور دنیا است، که مراسمی در مصلی برگزار می شود.

به گفته او هیات رسیدگی به تخلفات روز گذشته ۱۱ رای صادر کرد که ۱۰ رای محکومیت و یک رای برائت بود. جرم مرتکب شده توسط ناشران عدم رعایت ضوابط و مقررات، فروش کتاب بدون مجوز و بدون اعلام وصول بود. از همه ناشران متخلف تعهد اخذشد، ۵ ناشر به حکم کاهش متراژ غرفه، سه ناشر تعطیلی غرفه و دو ناشر تعطیلی پنل مجازی به صورت موقت یا پایان نمایشگاه محکوم شدند.

۸۱ درصد مردم از نظافت نمایشگاه رضایت دارند

رمضانی در اعلام نتایج برش نظرسنجی روز هشتم بیان کرد: در هشتمین روز از مردم سوال شد چقدر از نظافت محیط نمایشگاه رضایت داشتید؟ ۸۱ درصد رضایت داشتند، ۱۹ درصد خیلی زیاد و ۶۹ درصد زیاد رضایت داشتند. مردم سه درخواست از نمایشگاه داشتند: برنامه‌های تفریحی در حیاط نمایشگاه برپا و آبسردکن در محیط نمایشگاه جاسازی شود که انجام این مساله در سالن‌ها ممکن نیست و برای مسافران برای اسکان اقداماتی انجام شود.

سخنگوی نمایشگاه درباره پاسخ‌های مردم درباه نقاط ضعف این رویداد فرهنگی توضیح داد: ستاد برگزاری نمایشگاه بر اساس نقطه ضعف‌ها تلاش می‌کند. مردم از کوتاه بودن ساعات بازدید در روزهای تعطیل، فاصله زیاد بین سالن‌های مختلف، تهویه نامناسب و گرمی هوا ناراضی بودند. گرمی هوا مساله‌ای است که مصلی و برگزار کنندگان نمایشگاه کتاب تهران نتوانستند چاره‌ای برای آن پیدا کنند.

به گفته او سه نقطه قوت از نظر مردم، نظم در برگزاری بخش‌های مختلف نمایشگاه، جامعیت موضوعی نمایشگاه و برگزاری برنامه‌های فرهنگی بود.در روز هشتم مردم از ۱۰۰ نمره ۷۳ به نمایشگاه دادند.

مردم از حضور کتاب‌فروشی‌ها در نمایشگاه راضی هستند

رمضانی درباره نتایج نظرسنجی در بخش مجازی اعلام کرد: تا به حال نظر سنجی بخش حضوری نمایشگاه اعلام شد و در بخش مجازی هم پس از ارسال بسته از مردم سوال شد، همچنین از مردم درباره قیمت سوال شد، ۳۲ درصد زیاد و خیلی زیاد و ۳۹ درصد هم متوسط و ۲۹ درصد کم و خیلی کم رضایت داشتند.

نمره کلی رضایت خریداران بخش مجازی نمایشگاه عدد ۸۰ از ۱۰۰ بود

قائم مقام نمایشگاه کتاب درباره نظرسنجی انجام شده درخصوص حضور کتاب‌فروشی‌ها در بخش مجازی نمایشگاه کتاب، بیان کرد: ۸۵ درصد مردم در پاسخ به این سوال زیاد و خیلی زیاد حضور را مفید دانستند، ۸۲ درصد متوجه حضور کتاب‌فروشی شده بودند. نمره کلی رضایت خریداران بخش مجازی نمایشگاه عدد ۸۰ از ۱۰۰ بود.

به گفته او فردا (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نشست ارائه داده‌های شماره اول کتاب ایران تکتا است که مربوط به تحلیل داده‌های بخش مجازی می‌شود، ساعت ۱۰:۳۰ در کوشک کتاب واقع در شبستان برگزار خواهدشد.

نمایشگاه تمدید نخواهد شد

رمضانی درباره میزان فروش تا پایان هشتمین روز سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعلام کرد: میزان فروش در بخش حضوری ۲۳۰ میلیارد تومان بود، که ۱۵۲ میلیارد تومان توسط درگاه‌های رسمی و ۸۷ میلیارد تومان توسط درگاه غیررسمی خریداری شد.

در بخش مجازی ۶۹۰ هزار نسخه کتاب در قالب ۴۱۰ هزار بسته ساماندهی و ارسال شد

قائم مقام سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره فروش در بخش مجازی گفت: فروش در بخش مجازی تا پایان روز هشتم ۱۲۰ میلیارد تومان بود که ۸۵ میلیارد تومان از آن به ناشران و ۳۵ میلیارد تومان به کتاب‌فروشان اختصاص داشت.

به گفته سخنگوی نمایشگاه کتاب جمع کل فروش تا پایان روز هشتم ۳۵۰ میلیارد تومان است.

او افزود: در بخش مجازی ۶۹۰ هزار نسخه کتاب در قالب ۴۱۰ هزار بسته ساماندهی و ارسال شد.

رمضانی اعلام کرد: سال گذشته تمدید نمایشگاه نداشتیم، دو سال قبل به دلیل آلودگی هوا نمایشگاه کتاب یک روز تعطیل و به هین دلیل در بخش مجازی یک روز تمدید شد. فکر می‌کنم امسال هم تمدید در بخش مجازی نداشته باشیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha