۱ مهر ۱۳۹۷، ۸:۳۴
کد خبر: 83040620
T T
۰ نفر
بريمانلو: خوشحالم مدال جهاني جودو را به دست آوردم

باكو – ايرنا – محمد محمدي بريمانلو، جودوكار وزن منهاي 73 كيلوگرم ايران و برنده مدال برنز رقابت هاي جهاني جودو باكو گفت : خيلي خوشحال هستم برنده مدال جهاني شدم .

بريمانلو ، شامگاه شنبه در پي مراسم اعطاي مدال برندگان رقابت هاي جهاني جودو باكو به خبرنگار ايرنا گفت : اميدوارم كميته ملي المپيك و وزارت ورزش، نگاهشان به سمت جودو بيشتر شودو اين رشته را بيشتر حمايت كنند تا بتوانيم بهتر از قبل نتيجه بگيريم .
پيكارهاي جودوي قهرماني بزرگسالان جهان از روز پنجشنبه هفته گذشته با حضور 758 جودوكار از 125 كشور در شهر «باكو» جمهوري آذربايجان آغاز شده است.
تيم ملي ايران با تركيب «محمد محمدي بريمانلو»، «سعيد ملايي» و «جواد محجوب» با هدايت «محمد منصوري» در اين آوردگاه جهاني شركت كرده است.
امروز (شنبه) رقابت هاي وزن منهاي 73 كيلوگرم مردان برگزار شد كه بريمانلو ابتدا موفق شد حريفاني از كره شمالي و قرقيزستان را با ضربه فني شكست دهد.
وي كه به تازگي مدال برنز بازي هاي آسيايي جاكارتا را كسب كرده است در ادامه، تومي ماكياس نفر سوم رده بندي جهاني از سوئد را شكست داد و سپس تتيا كاسگي از مولداوي را مغلوب كرد و به مرحله يك چهارم نهايي رسيد.
بريمانلو در يك چهارم نهايي هم مقابل «شاوا داشويلي» از گرجستان نفر دهم رده بندي جهاني به پيروزي رسيد و به نيمه نهايي صعود كرد.
وي در اين مرحله برابر «آن چانگ ريم» نفر هفتم رنكينگ جهان از كره جنوبي قرار گرفت و نتيجه را واگذار كرد تا فينال را از دست بدهد.
بريمانلو چندي پيش نيز در مرحله نيمه نهايي بازي هاي آسيايي مقابل اين جودوكار اهل كره جنوبي شكست خورده بود.
جودوكار جوان ايران در مبارزه رده بندي «اودبايار گانباتار» نفر چهارم رنكينگ جهان از مغلوستان و در مبارزه دشوار و در وقت طلايي با ضربه فني به برتري دست يافت و صاحب مدال برنز شد تا در جمع بزرگان جودوي ايران قرار بگيرد.
محمد منصوري سرمربي تيم ملي ايران نيز با ابراز رضايت از نتايج اولين روز رقابت هاي جودوكاران كشورمان گفت : بعد از 10 سال فاصله اين دومين مدال كسب شده براي كشورمان است .
وي خاطر نشان كرد ك پارسال سعيد ملايي جودوكار ديگر كشورمان توانست به مدال برنز دست پيدا كند .
سرمربي تيم ملي كشورمان ابراز اميدواري كرد دو جودوكار ديگر ايران ، ملايي روز يكشنبه و جواد محجوب روز چهارشنبه بتوانند در رقابت هاي جهاني باكو خوش بدرخشند .
منصوري در بخشي از سخنان خود گفت : اميدوارم وزارت ورزش و كميته ملي المپيك از رشته جودو بخصوص با اين قوانين جديد بازنشسته ها كه در حال حاضر در كشورمان وضع شده ، حمايت خوبي از رئيس فدراسيون جودو انجام دهد .
وي افزود: محمد درخشان از روزي كه رياست فدراسيون جودو را بر عهده گرفت ، اين رشته ورزشي در كشورمان متحول شده و جودو نتيجه مي گيرد و جودوكاران كشورمان در بازي هاي آسيايي خوش درخشيدند و الان يواش يواش صعودي مي كنند.
منصوري افزود : اميدواريم كه حمايت هاي از جودو در كشورمان خوب انجام شود و اين تيم حفظ شود و بچه ها بتوانند براي اولين بار مدال المپيك را براي كشور به ارمغان بياورند .
خاورم ** 337**1579

سرخط اخبار جهان