۳۰ شهریور ۱۳۹۷، ۲۳:۰۷
کد خبر: 83039185
T T
۰ نفر
كتاب «تمام نهج البلاغه» به دو كتابخانه در اسپانيا اهدا شد

مادريد- ايرنا - كتاب نفيس «تمام نهج البلاغه» به كتابخانه تاريخي و مهم ' اسكوريال' و كتابخانه بزرگ اسلامي مادريد اهدا شد.

به گزارش جمعه شب ايرنا، حجت الاسلام و المسلمين «سيد صادق موسوي» مولف كتاب ارزشمند «تمام نهج البلاغه» در ملاقاتي به همراه «عليرضا اسماعيلي» رايزن فرهنگي و «مهدي كريم» رايزن سياسي سفارت جمهوري اسلامي ايران در اسپانيا، اين كتاب نفيس را به كشيش «لوئيس دلبايه مرينو» مدير كتابخانه تاريخي اسكوريال اسپانيا، اهدا كرد.
در اين ملاقات حجت الاسلام و المسلمين موسوي به بيان توضيحاتي در خصوص گردآوري كتاب مذكور پرداخت و بيان داشت كه كتاب مذكور حاصل حدود 28 سال پژوهش در كتابخانه هاي مختلف در سراسر دنيا و بررسي حدود 80 هزار منبع صورت گرفته است.
وي افزود: اين كتاب كه پيشتر به دبيركل وقت سازمان ملل نيز اهدا شده است شامل سخنان كامل امام علي (ع) در قالب خطبه ها، نامه ها، عهدنامه ها، وصايا و غيره بوده كه بر اساس 1200 سند و منبع معتبر گردآوري شده است.
كشيش لوئيس دلبايه مرينو نيز ضمن اظهار خرسندي از دريافت اين كتاب، آن را اثري بسيار مهم و قابل استفاده براي مراجعان محقق خصوصا در حوزه اسلام شناسي در كتابخانه اسكوريال دانست و اظهار اميدواري كرد كه به زودي ترجمه آن را به زبان اسپانيايي دريافت كند.
همچنين در ملاقات ديگري در روز جمعه كتاب مذكور به مدير كتابخانه بزرگ اسلامي مادريد، خانم دكتر «ماريا آراسلي گارسيا مارتين» اهدا شد.
خانم مارتين نيز با ابراز خوشحالي از دريافت كتاب مذكور، آن را نسخه منحصر به فردي دانست و اظهار كرد كه با توجه به وجود كتب مختلف در حوزه اسلام و علوم اسلامي، بدون شك وجود كتاب «تمام نهج البلاغه» موجب غناي بيشتر كتابخانه شده و در اختيار محققان مراجعه كننده قرار خواهد گرفت.
شبد *1*491**9122

سرخط اخبار جهان