۲۵ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۳۳
کد خبر: 83034691
T T
۰ نفر

شهداي گمنام بر دوش مردم قدم به مازندران گذاشتند

۲۵ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۳۳
کد خبر: 83034691
شهداي گمنام بر دوش مردم قدم به مازندران گذاشتند

ساري - ايرنا - شهداي گمنام و جاويد اثر جنگ تحميلي امروز بر دوش مردم مازندران از شهرستان سوادكوه قدم به اين استان گذاشتند.

به گزارش روز يكشنبه خبرنگار ايرنا، استقبال مردم و مسئولان استان شهيدپرور مازندران در نخستين ايستگاه هاي استقبال از مهمانان سبكبال آسماني، در شهرستان سوادكوه (پل سفيد و زيراب) در ميان پيوندي از اشك و عزا بود، تا مازندران در فضاي عزاي حسيني با ورود اين شهدا خاطره اي از عشق عاشورايي و كربلاي حسيني به خود بگيرد.
پيكر 9 تن شهيد گمنام و جاويد اثر جنگ تجميلي با اسقبال مردم شهر پل سفيد و زيرآب از مسير جاده فيروزكوه وارد استان مازندران شد تا پس از استقبال، براي برگزاري مراسم عصر وداع به حسينيه سپاه شهرستان بابل منتقل و مراسم معنوي با حضور مردم ولايتمدار و شهيدپرور اين شهرستان برگزار شود.
پيكر اين شهيدان امشب به شهر ساري منتقل مي شوند و فردا دوشنبه ساعت 9 صبح از ميدان شهداي اين شهر تا گلزار شهداي امامزاده يحيي (ع) ساري تشييع مي شود.
براساس برنامه ريزي هاي انجام شده پيكر يكي از شهدا در قائمشهر و 2 شهيد در شهر شيرود ، 2 شهيد در تنكابن و 2 شهيد نيز در دانشگاه آزاد اسلامي نكا به خاك سپرده مي شوند.
پيكر 2 شهيد ديگر نيز به ستاد مركزي سپاه كشور در تهران باز خواهند گشت.
شهيد گمنامي كه قرار است در حوزه محمديه قائمشهر خاكسپاري شود ، 18 ساله است و در عمليات رمضان در شرق بصره به شهادت رسيد.
2 شهيد گمنام نيز كه در دانشگاه آزاد نكا تدفين مي شوند به ترتيب 25 و 18 ساله هستند كه در عمليات والفجر 8 منطقه عملياتي ام الرصاص و عمليات رمضان در شرق بصره به شهادت رسيدند.
همچنين 2 شهيد گمنام 21 و 25 ساله كه در عمليات هاي كربلاي 6 در سومار و كربلاي چهار در ام الرصاص به شهادت رسيدند در شهر تنكابن دفن خواهند شد.
شهرستان شيرود نيز ميزبان 2 شهيد گمنام است كه 24 و 20 ساله مي باشند و در عمليات هاي والفجر 8 و كربلاي 4 به درجه شهادت نائل آمدند.
تاكنون 310 شهيد گمنام در 105 نقطه استان مازندران خاكسپاري شده‌اند كه با ورود اين تعداد از شهدا ، مازندران ميزبان 317 شهيد گمنام خواهد شد.
مازندران 10 هزار و 400 شهيد تقديم نظام جمهوري اسلامي كرده است كه بيشتر اين شهدا در لشكر عملياتي 25 كربلا خدمت كردند.
7335/1899

سرخط اخبار استان‌ها