۲۱ شهریور ۱۳۹۷، ۹:۵۲
کد خبر: 83030854
T T
۰ نفر

هكرهای 5 هزار حساب بانكی در فارس دستگیر شدند

۲۱ شهریور ۱۳۹۷، ۹:۵۲
کد خبر: 83030854
هكرهای 5 هزار حساب بانكی در فارس دستگیر شدند

شیراز- ایرنا- رئیس كل دادگستری استان فارس گفت: برخی از افرادی كه در شبكه های مجازی اطلاعات بانكی پنج هزار كاربر را هك و 2 میلیارد تومان كلاهبرداری كرده بودند در این استان دستگیر شدند.

علی القاصی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینكه این پرونده موسوم به فیشینگ در دادسرای شیراز در حال تحقیقات است، افزود: متهمان دراین پرونده زمینه دسترسی به اطلاعات بانكی پنج هزار حساب بانكی را داشته اند.
وی با بیان این كه آنها رمز دوم و شماره انقضای كارت های بانكی را هك می كردند، اظهار داشت: 111 فقره تخلف توسط متخلفان در این زمینه انجام گرفته است.
رئیس كل دادگستری استان فارس اضافه كرد: محل سكونت برخی از متخلفان دراین پرونده در استان های دیگر از جمله آذربایجان شرقی است كه نیابت قضایی برای بررسی موضوع اخذ شده و كار جلب و دستگیری بقیه متخلفان در استان های دیگر در حال انجام است.
القاضی اظهار داشت: متهمان در این پرونده از یك هزار ربات در فضای مجازی برای هك اطلاعات بانكی كاربران استفاده كرده بودند.
این مقام قضایی همچنین گفت: پرونده های متعدد دیگری نیز در زمینه ارتكاب جرم در فضای مجازی و كلاهبرداری شبكه ای در محاكم قضایی فارس تشكیل شده كه برخی از در مرحله بازپرسی و تحقیقات است و با نهایی شدن رسیدگی به آنها، در این زمینه اطلاع رسانی می شود.
فیشینگ Phishing به تلاش برای بدست آوردن اطلاعاتی مانند نام كاربری، گذرواژه، اطلاعات حساب بانكی از طریق جعل یك وب‌سایت یا آدرس ایمیل است ، به عبارت ساده‌تر وقتی شخصی سعی می‌كند شما را فریب دهد تا اطلاعات شخصی‌تان را در اختیارش بگذارید، یك حمله فیشینگ اتفاق می‌افتد.
6113 / 2027
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه