مرحله دوم طرح هوشمند کنترل سارقان سابقه‌دار در هشت استان عملیاتی شد

تهران - ایرنا - رئیس پلیس آگاهی فراجا از عملیاتی شدن مرحله دوم طرح هوشمند کنترل سارقان سابقه‌دار با ابزار الکترونیکی در هشت استان دارای بیشترین فراوانی جرم از نیمه اردیبهشت خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از پلیس، سردار محمد قنبری در تشریح جزییات این خبر گفت: اجرای طرح هوشمند کنترل سارقان سابقه‌دار با ابزار الکترونیکی از اسفند سال گذشته در سه استان البرز، غرب تهران و تهران بزرگ به مرحله اجرا درآمد و مجرمانی که بیش از چهار فقره محکومیت کیفری دارند در گروه هدف قرار گرفته و به صورت هوشمند با پابند الکترونیکی کنترل می‌شوند.

وی با اشاره به اثرات مثبت اجرای طرح پایش هوشمند الکترونیکی مجرمان سابقه‌دار در کاهش و پیشگیری از وقوع سرقت‌ها، افزود: کنترل و نظارت مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار و ناامن کردن محیط برای آنها با اجرای طرح پایش هوشمند و نصب پابند الکترونیکی از اولویت‌های کار پلیس آگاهی بوده که امکان اقدام پیشدستانه در کشف جرم و جلوگیری از تشکیل باندهای سرقت توسط سارقان سابقه دار را برای پلیس فراهم می‌کند.

سردار قنبری با اشاره به اجرای مرحله دوم این طرح در استان‌هایب که دارای فراوانی سرقت هستند خاطرنشان کرد: نصب پابندهای الکترونیکی برای پایش مجرمان سابقه‌دار در مرحله دوم از نیمه اردیبهشت در هشت استان جرم خیز اجرا و عملیاتی شده است.

هدف‌گذاری بر نصب پنج هزار پابند الکترونیکی تا پایان اردیبهشت

رئیس پلیس آگاهی فراجا تصریح کرد: در ابتدای طرح هدف‌گذاری نصب پنج هزار پابند الکترونیکی تا پایان اردیبهشت سال جاری در دستور کار بوده که تمام تلاش این است که با سرعت بیشتری بتوانیم به اهداف اولیه در نصب پابند و پایش گروه‌های هدف یعنی افرادی که دارای چهار فقره محکومیت قبلی هستند دست یابیم حتی افرادی که در زندان هستند و چهار فقره سرقت دارند نیز شامل این طرح بوده و با هماهنگی قضایی قبل از رهایی فرد از زندان در این گروه هدف قرار می‌گیرد و مجهز به پابند الکترونیک خواهند شد.

سردار قنبری افزود: اجرای طرح موفقیت‌آمیز بوده و کمک شایانی به کنترل جرم در جامعه داشته و از ابتدای راه‌اندازی سامانه کنترل هوشمند سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار پلیس توانسته چندین سارق که پابند الکترونیکی داشتند را در حین ارتکاب جرم در محل جغرافیایی اجرای طرح دستگیر کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha