۱۹ شهریور ۱۳۹۷، ۱۶:۴۹
کد خبر: 83029106
T T
۰ نفر

مزار آیت الله طالقانی گلباران شد

۱۹ شهریور ۱۳۹۷، ۱۶:۴۹
کد خبر: 83029106
مزار آیت الله طالقانی گلباران شد

شهرری- ایرنا- مزار آیت الله طالقانی امروز (دوشنبه)، با حضور خانواده وی، شماری از مسئولان و مردم ولایتمدار در بهشت زهرا(س) گلباران شد.

به گزارش ایرنا این مراسم در قطعه 17 بهشت زهرا(س) برگزار شد و حجت الاسلام محمود دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات و مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) از جمله شركت كنندگان بودند.
مدیرمسئول روزنامه اطلاعات در این مراسم اظهارداشت: لطف و ترحم آیت الله طالقانی به حدی بود كه شكنجه گر حكومت شاهنشاهی به ایشان پناه آورد و تا آخر عمر در منزل وی ماند.
دعایی ادامه داد: افراد منحرف و تحت تاثیر افكار منفی چپ، پس از پیروزی انقلاب وی را تكیه گاهی برای توبه می دانستند.
وی یادآور شد: آیت الله طالقانی چنان شخصیت تاثیرگذاری داشت كه بسیاری از افراد ماركسیست به واسطه عملكرد مثبت وی توبه كردند و نماز شب خوان شدند.
به گزارش ایرنا، آیت الله طالقانی 13 اسفند سال 1289 خورشیدی در روستای گلیرد طالقان به دنیا آمد.
وی سال 1318 با انتشار اطلاعیه‌ای در اعتراض به سیاست‌های رضاشاه در مورد كشف حجاب فعالیت سیاسی خود را آغاز كرد كه به خاطر همین اقدام زندانی شد.
اوایل مرداد 1358 آیت الله طالقانی از سوی حضرت امام خمینی بنیانگذار انقلاب اسلامی به عنوان اولین امام جمعه تهران منصوب شد.
آیت الله طالقانی در نخستین ساعات سحرگاه 19 شهریور سال 1358 به علت سكته قلبی دارفانی را وداع گفت و پیكر او همان روز در میان اندوه هزاران نفر از مردم تشییع و طی مراسمی باشكوه در بهشت‌ زهرای تهران به خاك سپرده شد.
حضرت امام خمینی(ره) پس از درگذشت آیت الله طالقانی از وی باعنوان «ابوذر زمان» یاد كردند.
3218/6003/ 1008

سرخط اخبار فرهنگ