۱۷ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۱۲
کد خبر: 83026297
T T
۰ نفر
تفاهمنامه حقوق زنان و كودكان شعاری و تبلیغاتی نیست

تهران- ایرنا- وزیر دادگستری گفت: امضای تفاهم‌نامه همكاری با معاونت امور زنان ریاست جمهوری درباره حقوق زنان و كودكان و كاهش خشونت علیه آنان نباید جنبه شعاری و تبلیغاتی داشته باشد و اجازه نمی دهم این تفاهمنامه به شكل نمایشی باشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، علیرضا آوایی روز شنبه در مراسم امضای تفاهمنامه همكاری میان معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت دادگستری افزود: معتقدیم چون این تفاهمنامه یكسری تعهدات عرفی و قانونی برای وزارت دادگستری ایجاد كرده است باید تنها به فكر اجرای آن باشیم.
وی اظهار داشت: تمام تلاش ما باید اجرای دقیق تعهدات این تفاهمنامه باشد چون بنده كارهای نمایشی را نمی پذیرم و آن را آفت كشور می دانم. معتقدیم باید كار انجام شود. بنده كمتر قول می دهم و بیشتر عمل می كنم و اگر بناست اقدام انجام شود باید كارها به خوبی صورت گیرد.
آوایی ادامه داد: امیدواریم این تفاهمنامه یك كار نمایشی و تبلیغاتی نباشد و برای ما یك الزاماتی اخلاقی ایجاد كند چون معتقدم با اجرای این تفاهمنامه باید در روابط این دو نهاد تفاوت های را ایجاد كند.
وزیر دادگستری گفت: آنچه كه این وزارتخانه ظرفیت داشته باشد برای عملیاتی و پیشرفت ها در این زمینه به كار گرفته می شود چون به این پیشرفت ها نیاز داریم.
وی معتقد است باید برای اعتلای وضعیت زنان و كودكان تلاش های زیادی شود چون در این تفاهمنامه به آن اشاره شده است. باید به این تفاهمنامه پایند باشیم و دنبال كارهای نمایشی نباشیم.
وزیر دادگستری گفت: باید تلاش كنیم كه فعالیت های ما با كیفیت بهتری برای اجرای دقیق این تفاهمنامه پیش برود و امیدواریم سال آینده یك گزارش كامل از اقدامات ارائه شود.

* برگزاری اجلاس بین ‌المللی حقوق كودكان
محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری از برگزاری «اجلاس بین‌المللی حقوق كودكان» همزمان با روز جهانی حقوق كودك در آذرماه سال جاری در تهران خبر داد و گفت: قرار است در این اجلاس بین‌المللی ١٢ وزیر دادگستری و وزیر زنان كشورهای مختلف و مسئولان حقوق كودكان حضور داشته باشند.
وی با بیان اینكه چند روز پس از این اجلاس بین‌المللی، اجلاس آموزش حقوق كودكان با همكاری یونسكو و دستگاه های اجرایی كشور برگزار می شود، افزود: این اجلاس می تواند زمینه های مثبتی برای همكاری ها ایجاد كند و ما هم می توانیم از تجربیات جامعه جهانی برای حل مشكلات استفاده كنیم.
عباسی به لایحه حقوق كودكان اشاره كرد و ادامه داد: لایحه حمایت از حقوق كودكان می تواند بسیار تاثیرگذار باشد به همین منظور پیگیری های جدی برای این موضوع صورت گرفت.
وی تصریح كرد: همچنین دفاتر امور زنان و خانواده استانداری های كشور به عنوان مرجع حقوق كودكان معرفی شده اند تا اقدامات جدی برای این موضوع انجام شود. اكنون این دفاتر فعال هستند اما تلاش می‌كنیم كه تشكل های مردم نهاد را هم به صحنه بیاوریم.
عباسی از راه اندازی «سامانه گنج دانش» در این وزارتخانه نیز خبر داد و افزود: اكنون همه اطلاعات كودكان سراسر كشور در این سامانه وجود دارد.
وی اظهار داشت: خلأهایی در زمینه مسائل و مشكلات به ویژه در بخش كودكان وجود دارد كه امیدواریم حوزه های علمیه و فقها به یاری ما بیایند زیرا در مسائلی مانند برای ازدواج زودهنگام و مسائل حقوقی كودكان می طلبد گام های بلندتری برداشته شود.
تفاهمنامه همكاری میان معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت دادگستری امروز شنبه در محل این وزارتخانه امضا شد.
این تفاهم نامه با محوریت حقوق زنان و كودكان، ممانعت از خشونت علیه آنان و اجرای لایحه حقوق كودك امروز به امضای علیرضا آوایی وزیر دادگستری و معصومه ابتكار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری رسید.
اجتمام* ٧٢6٨*7029*3063
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه