۱۷ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۰۱
کد خبر: 83026280
T T
۰ نفر
ساماندهی معتادان متجاهر اعتبار ندارد

تهران - ایرنا - رئیس مركز پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی كشور گفت: متاسفانه 6 ماه از سال گذشته اما ریالی از اعتبارات آسیب های اجتماعی وزارت كشور به این سازمان اختصاص نیافته است و این مساله ساماندهی معتادان متجاهر در بخش های غیردولتی استان ها را با مشكل مواجه كرده است.

فرید براتی سده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همكاران وزارت كشور اعلام كرده اند كه سهم بهزیستی از اعتبارات آسیب های اجتماعی 14 میلیارد تومان است كه خیلی كم است اما همین مقدار كم را نیز اختصاص نداده اند.
وی اضافه كرد: اعتیاد یكی از پنج آسیب اجتماعی مهم كشور (اعتیاد، حاشیه‌نشینی، طلاق، مفاسد و مناطق بحرانی) است اما متاسفانه هنگام تنظیم بودجه، وظیفه را به بهزیستی و اعتبار را به نهاد دیگر می دهند.
وی ادامه داد: اگر وزارت كشور اعتبارات را به سازمان یا دستگاه دیگر داده است باید اعلام كند. متولی ساماندهی معتادان متجاهر، سازمان بهزیستی كشور است اما جای سوال است كه چرا در تخصیص اعتبارات به این سازمان توجه نمی شود. این امر مراكز غیردولتی ترك اعتیاد استان ها را با مشكل مواجه كرده است. آنان به طور مداوم شكایت می كنند. ادامه این روند موجب تعطیل مراكز ترك اعتیاد می شود زیرا هزینه های موجود كفاف اداره كردن این مراكز را مشكلات فعلی نمی دهد.
رئیس مركز پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی كشور اظهار داشت: فقط بهزیستی استان تهران از بابت ساماندهی معتادان متجاهر 16 میلیارد تومان به مراكز غیردولتی بدهكاری دارد كه آن را باید استانداری یا ستاد مبارزه با مواد مخدر یا وزارت كشور تامین كند اما متاسفانه فقط به بهزیستی می گویند معتادان متجاهر را ساماندهی كند ولی اعتباری نمی دهند.
براتی سده افزود: نقش نمایندگان مجلس نیز در این زمینه كمرنگ نیست چرا كه هنگام تخصیص اعتبار با آنكه می دانند طبق قانون وظیفه ساماندهی معتادان متجاهر با بهزیستی است، اعتبار را به این سازمان نمی دهند؛ قرار نیست تشكیلاتی ایجاد شود كه مانع كار بهزیستی شود؛ تشكیلات ایجاد شده باید تسهیل كننده كار بهزیستی باشند اما اعتبارات را توزیع نمی كنند.
وی گفت: اختصاص ندادن اعتبارات به تحریم ها ربطی ندارد بلكه مساله مدیریت است.
به گفته وی، تعداد كل معتادان متجاهر در كل كشور درسه ماه اول امسال 41 هزار نفر است و تاكنون نیز در استان تهران هشت هزار و 900 معتاد متجاهر شناسایی شده است.
به گزارش ایرنا بر اساس آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر، دو میلیون و 808 هزار مصرف كننده مواد مخدر در كشور وجود دارد و هم اكنون سازمان بهزیستی كشور، برنامه مدیریت موردی سه هزار معتاد متجاهر را در 11 استان اجرا می كند.
اجتمام *9185 * 3063
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه