۱۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۶:۵۶
کد خبر: 83023932
T T
۰ نفر
ارز 4200 تومانی برای واردات نهاده های دامی تامین شده است

سمنان - ایرنا - وزیر جهاد كشاورزی گفت: ارز چهار هزار و 200 تومانی برای خرید و واردات نهاده های دامی به اندازه كافی برای سال جاری تامین شده است.

به گزارش ایرنا، محمود حجتی عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید و بهره برداری از چند طرح كشاورزی در شهرستان دامغان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اعتبار كافی برای خرید علوفه دامی مصوب شده است و باید با اتخاذ ساز و كار مناسب بار روانی افزایش قیمت محصولات كشاورزی برداشته شود.
وی خاطر نشان كرد: در دولت تدبیر و امید بیش از دو میلیون هكتار از اراضی كشاورزی كشور به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شد و تا پایان سال جاری در 130 تا 150 هزار هكتار از اراضی دیگر كشور نیز این سامانه ها نصب می شود.
وی ادامه داد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی حداقل 85 درصد از هزینه نصب سامانه های نوین آبیاری بر عهده دولت است اما ممكن است این رقم برای سال های آینده به دلیل مشكلات مختلف اقتصادی عملیاتی نشود.
حجتی ادامه داد: دولت تمام تلاش خود را برای نصب سامانه های نوین آبیاری در اراضی كشاوری انجام می دهد و مبالغ تخصیصی برای اجرای طرح تشویقی توافقی با دهیاری ها و نهاد های مسوول منطقه ای است.
وزیر جهاد كشاورزی گفت: دولت خواستار افزایش نصب سامانه های نوین آبیاری در كشور است و هر میزان این طرح ها افزایش یابد در مصرف بهینه آب تاثیر گذار است.
حجتی گفت: قیمت شیر در سال 93 دستكم 14 هزار ریال بود كه اكنون این رقم به 17 تا 19 هزار ریال رسیده است و این مساله نشان از آن دارد كه دولت در ثابت نگه داشتن قیمت این محصول مطلوب عمل كرده است.
وی خاطر نشان كرد: در‌ چند ماه‌ گذشته قیمت علوفه افزایش یافته كه قیمت جدید شیر نیازمند یك توافق ملی است.
در استان سمنان 198 هزار هكتار زراعت و باغ وجود دارد كه 23 هزار هكتار باغ پسته است و از این میزان 18 هزار هكتار در دامغان قرار دارد.
45 هزار نفر در استان سمنان بهره بردار بخش كشاورزی هستند، بخش كشاورزی 17 درصد اشتغال و 20.5 درصد ارزش افزوده استان را تامین می كند.
كل تولیدات جهادكشاورزی در این استان سالانه یك میلیون و 460 هزار تن است كه 825 هزار تن محصولات زراعی، 360 هزار تن محصولات باغی و 275 هزار تن محصولات دامی است.
7339/7408
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد