۱۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۰۳
کد خبر: 83019941
T T
۰ نفر

برداشت طلاي سياه در ايرانشهر از مرز 33 هزار تن گذشت

۱۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۰۳
کد خبر: 83019941
برداشت طلاي سياه در ايرانشهر از مرز 33 هزار تن گذشت

زاهدان - ايرنا - مدير جهاد كشاورزي ايرانشهر در جنوب سيستان و بلوچستان گفت: از آغاز فصل برداشت خرما تاكنون بيش از 33 هزار تن محصول برداشت و روانه بازارهاي داخل و خارج از اين استان شده است.

حسن شاه ولي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: برداشت خرما در ايرانشهر از نيمه نخست تير آغاز و تا اواخر مهرماه كه خرماي هليله مي ‌رسد ادامه دارد.
وي افزود: ايرانشهر با 9 هزار هكتار نخلستان يكي از عمده مراكز توليد خرما در سيستان و بلوچستان محسوب مي شود به طوري كه به عنوان قطب توليد خرما در اين استان مطرح است.
مدير جهاد كشاورزي ايرانشهر با بيان اينكه بيش از 40 رقم خرما در اين شهرستان توليد مي شود، افزود: ربي، مضافتي، سنگ شكن، هليله و زاهدي از معروف ترين ارقام خرما در اين منطقه هستند.
وي تصريح كرد: نبود صنايع تبديلي و بسته بندي مناسب سبب شده تا بخش زيادي از خرماي ايرانشهر توسط واسطه ها خريداري و به نام شهرستان هاي ديگر عرضه شود.
شاه ولي بر اظهار داشت: ايرانشهر داراي 6 سردخانه با ظرفيت بيش از12هزار تن است كه مازاد اين ظرفيت به دليل نبود سردخانه براي نگهداري به مناطق ديگر عرضه مي شود.
به گزارش ايرنا بيش از هشت هزار نفر در شهرستان ايرانشهر در فصل برداشت خرما اشتغال دارند كه با راه اندازي صنايع فرآوري و بسته بندي مي توان علاوه بر فراهم كردن زمينه اشتغال براي افراد جوياي كار در منطقه، شاهد رونق اقتصادي مردم نيز باشيم.
ايرانشهر با 30هزار هكتار زمين زراعي و باغي و17هزار بهره بردار در جنوب سيستان و بلوچستان قرار دارد.
ايرانشهر از توابع سيستان و بلوچستان در 335 كيلومتري جنوب زاهدان مركز اين استان واقع شده است.
7314**3213

سرخط اخبار استان‌ها