۸ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۰۱
کد خبر: 83017486
T T
۰ نفر
افتتاح چند طرح در استان گلستان با حضور وزیر جهاد كشاورزی

تهران- ایرنا- هشت هزار و 277 هكتار طرح آبیاری تحت فشار و 400 كیلومتر انتقال آب با لوله در سطح استان گلستان با حضور وزیر جهاد كشاورزی در شهرستان علی آباد كتول افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، «محمود حجتی» وزیر جهاد كشاورزی به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، امروز (پنجشنبه) به همراه جمعی از مدیران ارشد این وزارتخانه و استاندار گلستان از طرح تجهیز، نوسازی و یكپارچه سازی اراضی شالیزاری روستای محمدآباد شهرستان گرگان، بازدید كرد.
به گزارش وزارت جهاد كشاورزی، توسعه سامانه های نوین آبیاری در اراضی كشاورزی از برنامه های وزارت جهاد كشاورزی برای افزایش بهره وری آب و تولید محصولات كشاورزی است.
اجرای سامانه های نوین آبیاری در هر هكتار اراضی كشاورزی نیز موجب صرفه جویی 4 هزار و 400 مترمكعب آب می شود و تولید محصولات كشاورزی نیز تا 30 درصد افزایش می یابد.
طرح تجهیز، نوسازی و یكپارچه سازی اراضی شالیزاری در استان های شمالی از برنامه های وزارت جهاد كشاورزی برای بهبود حفاظت از منابع آب و خاك و افزایش راندمان آبیاری، مكانیزه كردن كشت و امكان كشت دوم، كاهش هزینه های تولید و ارتقاء وضعیت اقتصادی و اجتماعی كشاورزان است.
این طرح به مساحت ۱۸۰ هكتار در سال ۹۶ با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
سیلوی بتونی ۹۰ هزار تنی در علی آباد كتول و یك واحد گاوداری صنعتی شركت بهمن تلیسه در شهرستان كردكوی از دیگر طرح هایی بود كه وزیر جهاد كشاورزی بازدید كرد.
به گزارش ایرنا، اجرای طرح های آبیاری تحت فشار در استان گلستان در سال 96 و 97 با اعتبار 680 میلیارد ریال صورت گرفت و اجرای 400 كیلومتر انتقال آب با لوله در سال 97 با اعتبار 330 میلیارد ریال در سطح استان گلستان انجام شده است.
اقتصام *1070** 9053
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد