۸ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۵۷
کد خبر: 83017432
T T
۰ نفر
ریل‌گذاری راه‌آهن قزوین-رشت به‌زودی پایان می‌یابد

تهران- ایرنا- معاون وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت عملیات اجرایی راه‌آهن قزوین-رشت خبر داد و گفت: ایستگاه رشت با پیشرفت ۹۵ درصدی رو به اتمام است.

به گزارش ایرنا از شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور، «خیراله خادمی» امروز (پنجشنبه) در بازدید از خط راه‌آهن قزوین-رشت، پیشرفت فیزیكی این پروژه را مطلوب ارزیابی كرد و گفت: عملیات اجرایی پروژه با سرعت و دقت ویژه‌ای در حال انجام است.
وی از رفع مشكل دو نقطه از پروژه در محدوده كلشتر و لاكان خبر داد و گفت: با رفع این مشكل به زودی عملیات نصب خط و ریل گذاری به پایان می‌رسد.
معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد كه عملیات جوشكاری با سرعت در حال اجراست و تنها 11 كیلومتر از مسیر باقی مانده است كه تا دو هفته آینده تكمیل می شود.
خادمی افزود: رلواژ (عملیات بالاست ریزی) در 71 كیلومتر از مسیر انجام شده و 42 كیلومتر مسیر باقی مانده است كه تلاش می كنیم تا پایان شهریور به پایان برسد.
وی در بازدید از ایستگاه رشت نیز گفت: به دلیل تسریع در عملیات اجرایی، ساخت ایستگاه رشت اولویت‌بندی شده كه كل فاز اول این ایستگاه 90 درصد و ساختمان اصلی ایستگاه با پیشرفت فیزیكی بالای 95 درصد در حال اجراست.
معاون فنی و امور زیربنایی و تولید سازمان برنامه و بودجه كشور، مدیرعامل راه‌آهن و جمعی از مسئولان استانی راه‌آهن قزوین - رشت، معاون وزیر راه و شهرسازی را در این بازدید همراهی می كنند.
به گزارش ایرنا، طرح راه آهن قزوین -رشت به طول 165 كیلومتر به صورت یك خطه و برای حمل مسافر و بار، از ایستگاه سیاه چشمه در قزوین شروع شده و با عبور از روستاهای كوهین و شیرین سو در محدوده شهرهای لوشان، منجیل، رودبار، رستم آباد و امامزاده هاشم ادامه مسیر داده و به ایستگاه رشت می رسد.
این طرح علاوه بر تامین حمل ‌و نقل داخلی استان گیلان، به عنوان یك كریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات كشور و ترانزیت كالا از مناطق شمالی كشور به خلیج فارس و آب های آزاد بین‌المللی و دیگر كشورهای همسایه ایران، بسیار حائز اهمیت است.
اقتصام *1070*1055
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد